وضعیت بغرنج دریاچه ارومیه، رئیس ستاد احیا دریاچه ارومیه را برای پاسخگویی درباره برنامه های آتی احیای بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه بزرگ آب شور جهان، به برنامه «سرزمین ما» کشاند.
کد خبر: ۸۶۶۷۲۱
مجری طرح ملی احیای دریاچه ارومیه به شبکه یک می آید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه یک، چند سالی است که حال خراب دریاچه ارومیه برای همگان محرز شده و حتی از سال گذشته و با تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، اقدامات جدی برای احیای آن کلید خورده است، اما در نهایت تمام هشداری که طی سال‌های اخیر در این زمینه داده شد نگرانی بابت شدت یافتن گرد و غبار نمک در منطقه، نابودی کشاورزی و در نهایت کوچ اجباری ساکنان منطقه بوده است و کمتر کسی به این مهم توجه داشته که میزان نمک سطح خشک شده دریاچه هشت میلیارد تن است و با وزیدن هر باد، توفانی از نمک به هوا برمی‌خیزد.

دکتر عیسی کلانتری، دبیرکارگروه و مجری طرح احیای دریاچه ارومیه فردا پنج شنبه سوم دی، با حضور در برنامه «سرزمین ما»، ضمن ارائه گزارش از عملکرد یکساله ستاد احیای دریاچه ارومیه، درباره برنامه های آتی این ستاد برای پیشگیری از ادامه خشک شدن بزرگترین دریاچه داخلی کشور گفتگو می کند.

در این برنامه دکتر عطاا... هاشمی مدیرعامل انجمن مردم نهاد ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در ارتباطی تلفنی، ضمن گفتگو درباره ضرورت نجات دریاچه ارومیه، سوالاتی را از آقای کلانتری می پرسد.

بخش دوم برنامه سرزمین ما به جشنواره بین المللی سینما حقیقت اختصاص دارد. با توجه به موضوع دو هفته قبل برنامه که به شکار پرندگان مهاجر در فریدونکنار اختصاص داشت، «رضا فرهمند» کارگردان مستند «آزادی» از برگزیدگان نهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، روی خط ارتباط تلفنی برنامه می آید تا درباره موضوع مستندش که شکار غیرقانونی پرندگان مهاجر است، سخن بگوید.

برنامه سرزمین ما تریبون تشکل های زیست محیطی کشور است که پنج شنبه ها ساعت 8 صبح به تهیه کنندگی الهام پیرهادی به روی آنتن شبکه یک می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها