جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه توسعه قدرت دفاعی و موشکی را بر اساس پاراگراف‌ های انشاء شده قدرت‌ها قرار نمی‌دهیم ، گفت: توسعه قدرت دفاعی سپاه تصمیمی مستقل و ملی است و ربطی به قطعنامه‌های صادر شده ندارد.
کد خبر: ۸۶۶۵۱۳
قدرت موشکی مان را بر اساس پاراگراف قطعنامه‌ ها تنظیم نمی‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی افزود: حوزه‌های رسالت و ماموریت سپاه برای دفاع از انقلاب اسلامی فراتر از دفاع نظامی است و ما انقلاب اسلامی را در جبهه و پهنه‌ای بسیار گسترده هم در جغرافیا و هم در نوع جنگ می‌بینیم.

وی گفت: توسعه قدرت دفاعی و بازدارنده سپاه بر اساس نیازهای دفاعی ماست و این یک تصمیم مستقل و کاملا ملی است و هیچ ربطی به قطعنامه‌های صادر شده ندارد.

سردارسلامی تاکید کرد: وظیفه ما تولید قدرت است و در این زمینه هرگز قطعنامه‌ها را مطالعه نمی‌کنیم و هیچ وقت هم قرار نیست چند پاراگراف، حرکت پرشتاب ما را برای تولید و قدرت دفاعی‌ محدود کند.

وی با اشاره به تغییر مشخصات جنگ‌های جدید و ماهیت قدرت در شرایط نوین تصریح کرد: با پیشرفت پدیده‌های الکترونیک و اطلاعاتی، سطحی از جنگ با ماهیتی جدید به نام جنگ سایبری شکل گرفت.

وی افزود: ابزارها و سنسورهای مدرن و جدید جمع‌آوری اطلاعات و امکان انجام عملیات‌های روانی وسیع در اشکال نوین با توجه به پیشرفت‌های فناوری و تجربیات بشر در این زمینه و شناخت‌های دقیق‌تر انسان از خود از دیگر موارد مواجهه با دشمن است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عملیات‌های روانی اشکال پیچیده و مدرن پیدا کرده است، گفت: جنگ نرم و جدال‌های فرهنگی امروز بخش مهمی از نبردهای خاموش و غیرمحسوس اما واقعی بین قدرت‌ها را شکل می‌دهد و این حوزه نیز از ماموریت‌های سپاه به شمار می‌رود.

وی گفت: اگر نتوانیم حوادث را در دوردست کنترل کنیم، در مسافت‌های نزدیک نیز گرفتار خواهیم بود و همه این موارد باعث می‌شود که پنجره‌های سپاه به دانش‌های نوین باز و زوایای نگاه سپاه به صحنه‌های جدید کاملا عریض و گسترده شود.

سردار سلامی ادامه داد: در دنیای امروز اگر در رقابت قدرت موفق نباشیم، با مشکل مواجه خواهیم شد لذا سپاه مجبور است مدام به نوسازی قدرت و توسعه دانش در حد دستیابی به لبه‌ها و خطوط مقدم دانش‌های نوین عمل کند؛ سپاه با ترکیب تجربه و اندیشه‌های مقام معظم رهبری و دانش‌های نوین جهان باید اندیشه برترسازی را برای انجام ماموریت‌های خود ایجاد کند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دانش سایبری دانشی نیست که پدافند آن از آفند قابل تفکیک باشد. یعنی برای اینکه بتوانیم به خوبی پدافند کنیم باید به دانش‌ آفندی (هجومی) مجهز باشیم.

سردارسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر کاهش حضور نیروهای سپاه در محور مقاومت و سوریه گفت: کم و زیاد شدن نیرو در هر صحنه‌ای یک امر طبیعی است ولی راهبرد ما در این زمینه و نقش‌های ما در میدان و عرصه سیاست به هیچ عنوان کاهش پیدا نکرده و همچنان بر خطوط، اصول، اهداف و استراتژی‌های گذشته خودمان متکی و مستحکم هستیم و نقش‌های خودمان را متناسب با نیازهای صحنه ایفا می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اینکه تعداد حضور مشاوران سپاه در سوریه کم یا زیاد می‌شود موضوع لحظه‌ای است و ربطی به راهبردهای دفاعی ندارد ضمن اینکه کاهشی هم در این خصوص وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها