وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

پرداخت معوقات بازنشستگان

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن اعلام تصویب کلیات تعیین صلاحیت حرفه معلمی، شروطی را برای معلم شدن مطابق این طرح اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۶۴۹۷
کلیات تعیین صلاحیت حرفه معلمی تصویب شد

به گزارش جام جم آنلاین ، مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که «در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به چه موضوعاتی پرداخته شد؟»، اظهار داشت: کلیات تعیین صلاحیت حرفه‌ای دانشجو معلمان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و اجزا آن در جلسه بعدی بررسی می‌شود.

وی افزود: با توجه به مسئولیتی که دانشگاه فرهنگیان برای توانمندسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش و به سامان کردن نیروهای ورودی آموزش و پرورش دارد، طرحی از سوی این دانشگاه پیشنهاد شد و پس از بررسی در کمیسیون‌های ذی ربط در دستور کار شورای عالی قرار گرفت و در نهایت با کلیات این طرح موافقت شد.

نوید ادهم با بیان اینکه بر اساس این طرح تمام دانشجویانی که دوره آموزشی را در دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان طی می‌کنند در پایان تحصیل باید بر اساس چهار مولفه ارزیابی شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به طرح مذکور ارزیابی‌ها انجام و اینکه آیا دانشجویان هویت معلمی لازم را کسب کرده‌اند تا گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمی دریافت کنند یا خیر بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: یک مولفه توان علمی است که در قالب معدل درسی یا کلاسی متجلی می‌شود؛ سه مولفه دیگر بیانگر فرآیندها، روندها و فعالیت‌های فوق برنامه است که یکی آزمون کتبی است که در پایان به عمل می‌آید و مولفه سوم آزمون عمومی و مولفه چهارم پوشه کار است که حاوی فعالیت‌هایی است که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجو معلمان انجام می‌دهند، اما آزمون عملکردی به کارورزی دانشجویان در طول تحصیل ارتباط دارد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: تعیین صلاحیت حرفه‌ای دانشجو معلمان برای تضمین عملکرد دانشگاه و استانداردهای ورودی به دانشگاه است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا بر اساس این طرح شروطی برای افرادی که می‌خواهند معلم شوند در نظر گرفته شده است؟»، تصریح کرد: بله، کسانی که وارد می‌شوند علاوه بر اینکه توان علمی دارند ویژگی و توانمندسازی لازم را برای معلمی دارا هستند.

وی افزود: بخشی از این توانمند‌ی‌ها باید بدو ورود کنترل شوند تا دانشجویانی پذیرفته شوند که استانداردهایی را داشته باشند زیرا مهارت‌ها، دانش‌ها و شایستگی‌های لازم در حین تحصیل کسب می‌شود.

نوید ادهم در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «اجرای این موضوع از چه زمانی خواهد بود؟»، گفت: اجرا از سال آینده اتفاق خواهد افتاد و برای همیشه در دانشگاه خواهد بود، اما اینکه دانشجو معلمان کنونی چگونه با این استانداردها هم‌خوان می‌شوند را باید بحث کنیم و در نهایت شورا نظر خود را اعلام می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها