سخنگوی شورای نگهبان گفت: از مجموعه مقررات حاکم بر انتخابات بر نمی‌آید که مانعی برای ورود بانوان به فرآیند انتخابات خبرگان وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۶۴۳۴
منعی برای حضور بانوان در انتخابات خبرگان وجود ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، نجات الله ابراهیمیان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به پرسشی درباره برخی جوسازی ها مبنی بر مخالفت با حضور بانوان در انتخابات خبرگان رهبری افزود:‌ اتفاقا حضور بانوان در فرایند انتخابات مجلس خبرگان در گذشته هم سابقه داشته و هم اکنون نیز چند نفر از خانم ها نام نویسی کردند.

وی خاطر نشان کرد: ‌مطابق قانون بررسی صلاحیت خانم ها همانند آقایان به عهده فقهای شورای نگهبان است و باید منتظر ماند که آیا فقها شرایطی را که قانون مقرر کرده است در آقایان و خانم‌های ثبت نام کننده احراز می‌شود یا خیر.

ابراهیمیان افزود: امیدواریم اگر مثلا هر کدام از این شرایط منتفی بود و ادامه این مسیر برای خانم ها فراهم نشد از این مسئله استفاده نابجا نشود که نظام مخالف فعالیت سیاسی خانم هاست.

وی همچنین درباره آخرین نتایج نشست های شورای نگهبان و وزارت کشور درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی انتخابات گفت: ‌این نشست ها در سطح کارشناسی و ادامه نشست های قبلی بوده است که استمرار نیز خواهد داشت اما تاکنون در مورد بحث مربوط به انتخابات الکترونیک به نتیجه روشنی نرسیده ایم که بخواهیم اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه برخی مراحل برگزاری انتخابات الکترونیکی پیش از این طی شده است در عین حال گفت:‌ در باره مراحل باقی مانده باید منتظر روزهای آینده باشیم و به دلایل مختلف درباره مشخص شدن زمان نهایی اعلام برگزاری انتخابات الکترونیکی برآوردی ندارم.

ابراهیمیان در پاسخ به این پرسش که برخی از داوطلبان می گویند در صورت رد صلاحیت بعضی نامزدها در انتخابات، کشور دچار ناآرامی هایی می شود، گفت:‌ اگر چنین پیشگویی هایی از سوی دوستانی است که گاهی اوقات از امور مهم غفلت می کنند به آنان توصیه برادرانه و دوستانه می کنیم که از این کار اجتناب و به اجرای قانون کمک کنند.

ابراهیمیان خاطر نشان کرد: ‌اگر مراد این افراد این است که اجرای قانون باعث ناآرامی خواهد شد،‌ مردم ما نیز در آینده با حضور پررنگ و التزامشان به قانون و تصمیمات مراجع داوری پاسخ آنها را خواهند داد.

در راه انتخاباتی پرشور

سخنگوی شورای نگهبان گفت: سه عامل مهم دخیل در فرآیند انتخاباتی، یعنی مسئولان اعم از مجریان و ناظران، داوطلبان و مردم در روزهای اخیر نشان دهنده انتخاباتی پرشور است.

نجات الله ابراهیمیان گفت : نشانه های همدلی و همکاری از جانب مجریان و ناظران بارز است و امیدواریم با این هماهنگی ها انتخاباتی هرچه بهتر برگزار شود.

وی اضافه کرد: در میان داوطلبان نیز شاهد متانت و آرامشی در ورود به عرصه انتخابات هستیم که امیدواریم تا مرحله آخر ادامه پیدا کند البته مردم نیز همانطور که انتظار می رود در انتخابات حضور می یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها