یکی از معلمان اعزامی به مدارس ایران در امارات گفت: در فرودگاه از خروج برخی همکاران جلوگیری شد و دلیل این موضوع مفتوح بودن یک پرونده شکایت و ممنوع‌الخروج بودن آنها، ذکر شده است.
کد خبر: ۸۶۶۰۸۸
در فرودگاه به همکاران ما گفتند ممنوع‌الخروج شده‌اید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس،‌ در پی انتشار خبر «بازداشت معلمان زن ایرانی در امارات و ممنوع الخروج شدن برخی دیگر»، وزارت آموزش و پرورش به رغم پذیرفتن اصل موضوع که مشکل برای معلمان ایرانی در امارات وجود دارد، این مسئله را یک اختلاف کوچکی اعلام کرد که حل شده است.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در حاشیه گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی سراسر کشور و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه «یکی از معلمان ایرانی در امارات هنگام خروج در فرودگاه بازداشت شده است و دلیل این موضوع چیست»، گفت: «این موضوع را پیگیری کردم و مشخص شد عدم هماهنگی بین فرودگاه با پلیس امارات بود و این موضوع برطرف شده است و معلمان ایرانی در امارات بازداشت نشده‌اند».

وی افزود: «بعضی اوقات مشکلاتی در خصوص خروج از کشور به وجود می‌آید اما این اتفاق مبنی بر بازداشت معلمان در امارات نبوده است و امروز یا فردا مشکل آنها مرتفع و خودشان به کشور باز می‌گردند و در این خصوص صحبت می‌کنند».

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش نیز دیروز به یکی از رسانه‌ها گفت: «مدارس امارات یک هفته تا 10 روز تعطیل هستند و تعدادی از معلمان ما در آنجا قصد داشتند از این فرصت استفاده کرده و برای گذراندن تعطیلات و استراحت به کشور بازگردند؛ در این میان همسر یکی از معلمان ما که چندی پیش در امارات بازداشت شده بود به علت اشتباه ماموران که مهر ممنوع‌الخروجی را در گذرنامه وی پاک نکرده بودند، دچار مشکل شد».

خلیل‌الله بابالو ادامه داد: این معلم که سابقاً بازداشت بود، توانسته بود از گیت عبور کند اما مشکل همسر وی پس از سه ساعت و رایزنی با سفارتخانه حل شد و آنها توانستند به کشور بیایند و اخباری که دراین خصوص منتشر شده بود فضاسازی‌های خوبی نبود و باید گفت در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد».

یکی از معلمان اعزامی به مدارس ایرانی در خارج از کشور نیز گفت: مشکل یکی از معلمان در چند روز پیش حل شده است و او به ایران آمده است اما دو معلم دیگر هنوز در امارات هستند.

وی با تأکید بر اینکه این دو معلم زن در فرودگاه دستگیر شده و ساعاتی را در بازداشت به سر بردند، افزود: به این معلمان گفته شده بود که به دلیل شکایت اداره عمل(کار)، پرونده آنها مفتوح است و آنها ممنوع‌الخروج هستند.

این معلم افزود: در حال حاضر مشکل یکی از این معلمان حل شده است و قرار است فردا به کشور برگردد و هنوز مشکل معلم دیگر برای خروج از امارات حل نشده است.

14 مهر ماه امسال بود که 22 معلم ایرانی اعزامی به مدارس ایرانیان امارات به شُرطه (اداره پلیس) احضار شدند؛ از این تعداد 9 معلم مرد بازداشت شدند و مقرر شد 13 معلم دیگر که زن بودند نیز در روز دادگاه حضور پیدا کنند.

مشکل این معلمان، نداشتن ویزای العین عنوان شد چرا که آنها فقط روادید دبی را داشتند و این در حالی بود که در مدرسه ایرانی العین تدریس می‌‌کردند.

پس گذشت حدود 10 روز از زندانی شدن معلمان مرد ایرانی در امارات و پس از پیگیری‌های وزارتخانه‌ های آموزش و پرورش و امور خارجه، این معلمان 24 مهرماه آزاد شدند اما انگار مشکل معلمان ایرانی در امارات هنوز حل نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها