پیشنهاد جالب استاندار تهران برای حمایت از نامزدهای انتخابات

دولت از کاندیداهای انتخابات حمایت مالی کند

استاندار تهران با گلایه از این که هنوز انتخابات در کشورمان حزبی نیست و طبیعتا تامین هزینه های مالی شرکت در انتخابات برای افراد نامتصل به حزب دشوار است، پیشنهاد کرد: دولت می تواند با کمک های مالی به کاندیداهای انتخابات بویژه کسانی که آرای زیادی را کسب کرده اند اما انتخاب نشده اند،‌ از آنها حمایت کند .
کد خبر: ۸۶۶۰۷۸
دولت از کاندیداهای انتخابات حمایت مالی کند

به گزارش جام جم آنلاین، هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم توصیه به رعایت اخلاق انتخاباتی و پایبندی به آن از سوی بزرگان و فعالان حوزه سیاست بیشتر می شود. مسلما شایسته ترین رهنمودها در این زمینه بیانات رهبر معظم انقلاب است که حدود دو دهه پیش با پیش بینی آینده بر این امر مهم تاکید کرده اند.

ایشان در اردیبهشت سال 76 ، خطاب به همه مردم ، انتخابات را آزمایش بزرگی مردمی، ملی و اسلامی دانسته اند که لازمه آن حفظ ارزش های فردی و اخلاق انتخاباتی است.

آیت الله خامنه ای مردم ایران را ملتی اهل اخلاق، معنویت و عاطفه می دانند و به آنها هشدار داده اند که مراقب باشند فضای انتخابات با برخی بی اخلاقی ها، به فضای کدورت تبدیل نشود و اگرچه هر کدام از نامزدها و هواداران شان برای خودشان تبلیغ می کنند اما حق زخم زدن به نامزد دیگر و رنج دادن او یا بردن آبرویش را ندارند.

سید حسین هاشمی، ‌استاندار تهران نیز در گفتگو با جام جم آنلاین با یادآوری توصیه های ارزشمند رهبری،‌ تبعیت از قانون را اولین اصل رعایت اخلاق انتخاباتی می داند و می گوید: اگر هر کاندیدایی، قانون را محور فعالیت هایش قرار دهد، اخلاق انتخاباتی کاملا رعایت خواهد شد.

مساله دیگری که این نماینده سابق مجلس به عنوان اصل مهم اخلاق انتخاباتی به آن اشاره می کند تکیه هر کس بر توانمندی های خود به جای تخریب دیگران است. او نه تنها ، این توصیه را برای تک تک کاندیداها دارد بلکه می گوید جناح های سیاسی نیز باید از این اصل تبعیت کنند.

هاشمی شفاف کردن مرجع هزینه های انتخاباتی را نیز جزئی حائز اهمیت از رعایت اخلاق انتخاباتی می داند و از پیشنهاد اخیر مجلس برای وضع قوانینی در این باره حمایت می کند و می افزاید : در همه کشورهای دنیا ، مرجع هزینه های انتخاباتی مشخص است و کنترل می شود و باید در ایران هم چنین فرایندی، اجرایی شود.

این مقام مسئول،‌ توضیح می دهد : از آنجا که انتخابات در ایران حزبی نیست، برخی افراد بدون حمایت حزب وارد انتخابات می شوند و مسلما یک فرد عادی از عهده مخارج انتخابات بر نمی آید مگر این که از مراجعی در این زمینه کمک بگیرد، بنابر این باید این مراجع شناخته شوند و صلاحیت کمک رسانی اشان تایید شده باشد.

به گفته او، دولت می تواند از کاندیداهای انتخابات بخصوص کسانی که با وجود رای بالا شانس ورود به مجلس را در این رقابت پیدا نمی کنند ، حمایت کند برای نمونه دستکم 10 درصد هزینه های شان را که صرف تبلیغات کرده اند، جبران کند تا به این ترتیب ، کاندیداها ناچار به تامین هزینه های خود از منابع نامعلوم یا نامطمئن نباشند.

مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها