دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: براساس آخرین آمارها تا پایان روز گذشته 897 نفر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و 153 نفر در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.
کد خبر: ۸۶۵۷۴۳
ثبت نام  1050 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

علی پورعلی مطلق روز یکشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور افزود: از تعداد 153 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری دو نفر زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین از تعداد 897 نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی 41 نفر زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات کشور از داوطلبان خواست تا با همراه داشتن مدارک لازم برای نام نویسی در انتخابات به ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های حوزه های انتخابیه اصلی مراجعه کنند.

پورعلی مطلق یادآور شد: جوان ترین و مسن ترین داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکنون 27 ساله و 92ساله بوده اند.

وی با بیان این که بیشترین داوطلبان مربوط به استان های تهران و قم بوده اند، اظهارداشت: صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی براساس جدول زمان بندی همزمان با تشکیل هیات های اجرایی بررسی می شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری پس از پایان نام نویسی پرونده داوطلبان به شورای نگهبان ارسال می شود که این شورا صلاحیت داوطلبان را بررسی می کند.

پورعلی مطلق درباره احتمال تمدید زمان نام نویسی داوطلبان در انتخابات نیز افزود: زمان نام نویسی به هیچ عنوان تمدید نمی شود و در قانون چنین موردی مشخص نشده است بنابراین داوطلبان هرچه سریع تر برای نام نویسی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تا ساعت 16 و 30 دقیقه است اما اگر داوطلبی بعد از این ساعت به ستاد انتخابات کشور و فرمانداری ها مراجعه کند از او نام نویسی می شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین درباره احتمال جابجایی حوزه های انتخابیه از سوی داوطلبان نمایندگی تصریح کرد: در قانون مشخص شده است که برای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی 15 روز قبل از اخذ رای و پس از رسیدگی به صلاحیت آنها در شورای نگهبان و هیات های اجرایی و همچنین برای داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز فرآیندی وجود دارد که می توانند در یک مرحله نسبت به انتقال حوزه های انتخابیه اقدام کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

پورعلی مطلق در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا کسانی در دوره قبل رد صلاحیت شده اند برای ثبت نام مشکلی ندارند، اظهار داشت: این موضوع مانعی برای نام نویسی نیست چرا که فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان وجود دارد و به صلاحیت آنان رسیدگی می شود.

به گزارش ایرنا، نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بیست و ششم آذرماه آغاز شده و تا دوم دی ماه ادامه دارد.

همچنین داوطلبان ورود به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی خود را از روز شنبه آغاز کرده اند و تا چهارم دی ماه جاری ادامه دارد.

این دو انتخابات به صورت همزمان در هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها