وزیر اطلاعات گفت: امیدواریم انتخابات ۷ اسفند، پرشور، باشکوه و همچون انتخابات گذشته عامل ثبات، استقرار و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.
کد خبر: ۸۶۵۵۲۹
شورای رهبری در قانون اساسی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی که برای نام نویسی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده بود در جمع خبرنگاران بیان کرد: حراست و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی به ویژه اصل ولایت فقیه رسالتی است که بر دوش همه مردم شهیدپرور ایران اسلامی قرار دارد و مردم ما تاکنون این مسئولیت را به نحو احسن ایفا کردند.

وی اضافه کرد: قانون اساسی رسالت خاصی را بر دوش خبرگان رهبری قرار داده که در طول دوره های چهارگانه خود این رسالت را ایفا کرده و به مسئولیت های آن عمل کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امیدوارم در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری نیز با انتخاب مردم، فقها، مجتهدان و علمای دلسوز همچون گذشته به مجلس خبرگان راه یابند و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و استقرار نظام ولایت فقیه و به ویژه شخص ولی فقیه و مقام معظم رهبری پشتوانه و بازوی توانمندی باشند؛ از این رو براساس تکلیف، آمادگی خود را برای حضور در این دوره اعلام کردم و امروز نیز توفیق ثبت نام حاصل شد.

وی افزود: هرگونه مردم تشخیص دهند به رأی مردم احترام می گذارم و اگر مردم ما را لایق نمایندگی تشخیص دهند همچون دوره قبلی سعی خواهیم کرد تکالیفی را که بر دوش خبرگان رهبری است به نحو احسن انجام دهیم.

علوی ادامه داد: اگر رقابت را با برادری، ارزش های اخلاقی و رعایت حرمت همدیگر آمیخته کنیم نتیجه آن انتخاباتی پرشور و در عین حال رقابت در فضای برخوردار از آرامش خواهد بود.

مردم کسانی را انتخاب می‌کنند که به آرامش جامعه کمک کنند

وزیر اطلاعات گفت: مردم کشور ما آرامش حاکم بر جامعه را می پسندند و مطمئنا کسانی را انتخاب می کنند که به آرامش فضا و جامعه کمک کنند.

وی در ادامه افزود: در این چند سالی که در خدمت مردم بوده ایم، مردم آرامش را به همراه امنیت لمس کرده اند و به این آرامش ارج می نهند.

علوی با بیان اینکه نکته مورد تایید مقام معظم رهبری، ‌رئیس جمهور و مسئولان حضور حداکثری مردم است گفت: هر عاملی که بخشی از مردم را دلسرد و از حضور در صحنه انتخابات دچار دلزدگی و یاس کند حرکتی مغایر با رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری یعنی مشارکت حداکثری مردم و آفریدن حماسه حضور در انتخابات مجلس و خبرگان انجام داده است.

علوی با اشاره به صحبت هایی که اخیراً در خصوص شورای رهبری انجام شده است افزود: براساس قانون اساسی مصوب 1368هیچ صحبتی از شورای رهبری نداریم و تا این قانون اساسی وجود دارد هیچ نهادی نمی تواند به شورای رهبری فکر کند.

وی ادامه داد: صاحب نظرانی که این بحث را مطرح کرده اند صرفا به بحث تاریخی پرداخته اند.

علوی گفت: این بحث ها براساس قانون اساسی مصوب سال 1358 بوده است که در آن شورای رهبری مطرح شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها