رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی شدیداللحن گفت: شبه نظامیان کرد را از بین خواهیم برد
کد خبر: ۸۶۵۱۳۹
خط و نشان اردوغان به کردهای ترکیه

به گزارش رویترز؛ رجب طیب اردوغان خطاب به کردهای ترکیه عنوان کرد: نیروهای امنیتی به سراغ شما خواهند آمد و خانه ها و دخمه هایی را که در کوهها حفر کرده اید، ویران خواهند کرد و شما را هم از بین خواهند برد. نیروهای امنیتی ما از جمله سربازان، نیروهای پلیس و نیروهای داوطلب ما به این جنگ ادامه می دهند تا شما را به طور کامل از بین ببرند و اوضاع را آرام کنند. این جنگ متوقف نخواهد شد و ما با عزمی جزم به این جنگ ادامه می دهیم.

دهها تظاهرکننده معترض به سیاست های اردوغان در جنوب شرقی ترکیه و عملیات ارتش در این منطقه، با نیروهای پلیس در آنکارا درگیر شدند.

نیروهای پلیس برای مقابله با معترضان که اغلب از جوانان بودند،‌ نارنجک های اشک آور شلیک کردند.

جان کری: ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای اقدام نکرده است

جان کری در نامه‌ای به کنگره به این که ایران هیچ‌گونه اقدام مخفیانه یا هرگونه اقدام دیگری را در جهت ساخت یا توسعه تسلیحات هسته‌ای باید انجام نداده است اذعان کرد.

جان کری در نامه‌ای به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته است،‌ در مورد روند اجرای برجام گزارش داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این نامه تأکید کرد که ایران در حال اجرای کامل همه الزامات و تعهدات خود در مسیر توافق جامع هسته‌ای برجام که شفاف بوده و قابلیت راستی‌آزمایی را دارد است و هم اکنون رفع تحریم‌های اقتصادی اقدام مناسبی است.

کری هم‌چنین تصریح کرده است که ایران هیچ‌گونه اقدام مخفیانه‌ای در جهت ساخت سلاح هسته‌ای انجام نداده است.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه نیز سناتور بن کاردین در حاشیه جلسه استماع کمیته روابط خارجی کنگره از احتمال برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در ماه ژانویه (دی ماه) خبر داده بود.

حمایت شاه سعودی از کشتار شیعیان نیجریه

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در پی عملیات تروریستی در چند روستا در شمال شرق نیجریه، همبستگی خود را با دولت نیجریه ابراز داشت اما در مقابل کشتار شیعیان در این کشور سکوت پیشه کرد.

به گزارش رسانه های سعودی، در پی عملیات ترویستی شنبه گذشته در چند روستا در مناطق شمال شرق نیجریه، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در یک تماس تلقنی با «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه ضمن ابراز همبستگی با دولت نیجریه گفت: اسلام این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می کند.

ارتش نیجریه روز یکشنبه با حمله به منزل شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی دهها تن از اعضای این جنبش را به شهادت رساند و مجروح کرد.

وی بدون اشاره به کشتار شیعیان در نیجریه، مخالفت عربستان با دخالت بیگانگان در نیجریه به منظور ایجاد بی ثباتی در این کشور را اعلام کرده و از ملحق شدن آن به ائتلاف اسلامی نظامی برای مبارزه با تروریسم ابراز خرسندی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها