عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه نظارت مجلس خبرگان بر رهبری در قانون اساسی نیامده است، گفت: از ابتدای مجلس خبرگان کمیته‌ای برای شناسایی کسانی که در مظان رهبری هستند، تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۶۵۰۸۷
نظارت مجلس خبرگان بر رهبری در قانون اساسی نیامده است

آیت‌الله سیداحمد خاتمی که در اولین روز از ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان داوطلب نمایندگی این مجلس شد، در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس این آیه شریفه که تاکید می کند نظام اسلامی امانت است، آمدم وظیفه خود را انجام دهم و خودم را در معرض انتخابات بگذارم.

وی با بیان اینکه قرآن مسئولیت ها را امانت می داند، افزود: معنای آن این است که آنها که در خود ویژگی هایی را می بینند، باید بار امانت را به دوش بکشند، به صحنه بیایند و مردم هم با حضور در صحنه امین‌های صالح را در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

آیت الله خاتمی در خصوص نظارت مجلس خبرگان، بر رهبری نظام توضیح داد: در متن قانون اساسی کلمه ای از نظارت نیامده و اگر قانونگذار مساله نظارت را توجه داشت، حدود و قصور آن را بیان می کرد، لذا چنین چیزی در قانون نیامده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: یک بار مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام محمدی و حجت‌الاسلام حجازی را فرستادند و در کمیسیون تحقیق بزرگوارانه گزارشی از دفتر و روند تصمیم گیری های رهبری را مطرح کردند.

به گزارش مهر،عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر مقصود آقایان از نظارت مچ‌گیری است کمیسیون تحقیق خبرگان تاکنون وظیفه اش را به خوبی انجام داده و به این باور رسیده که تنها شخصیتی که شایستگی رهبری این ملت را در شرایط کنونی دارد، حضرت آیت الله خامنه‌ای است و این خطا است که نظارت را آقایان به معنای مچ‌گیری تلقی می کنند.

تشکیل کمیته ای برای شناسایی کسانیکه در مظان رهبری هستند

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی گفته است که کمیته ای برای انتخاب رهبر تشکیل شده است، تصریح کرد: این موضوع تازه ای نیست و از اول در مجلس خبرگان کمیته ای در این رابطه تشکیل شده بود و گروهی از برجستگان خبرگان انتخاب شدند.

آیت الله خاتمی توضیح داد: هدف از این کمیته، تعیین رهبری نیست بلکه در مورد کسانی که در مظان رهبری هستند، تحقیق می‌کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این کمیته با رعایت کامل مساله رازداری این کار را انجام داده است و این اسامی را تنها اگر رهبری بخواهند فقط برای ایشان عرضه خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: چند بار خودم از رهبری شنیدم که مجلس خبرگان باید چندین رهبر در آستین داشته باشد، لذا این مساله را خود آقا فرموده اند.

وی همچنین در مورد حضورش در خطبه های نماز جمعه با توجه به اینکه کاندیدای مجلس خبرگان شده است، گفت: قانون می گوید ایام تبلیغات انتخاباتی یعنی ۲ هفته مانده به انتخابات نباید کاندیداها از تریبون عمومی استفاده کنند، لذا تا قبل از آن زمان قانون اجازه می دهد و من هم در این دو دوره پایبند به این اصل بوده ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها