استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد : پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پیروزی ایران در 8 سال دفاع مقدس دو نمونه ارزشمند و موفق از وحدت حوزه و دانشگاه است.
کد خبر: ۸۶۴۷۸۴
دو موفقیت سرنوشت ساز ملی حاصل وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام و المسلمین حسین شهامت با اشاره به این که دانشگاهیان و حوزویان ،‌نخبگان و تحصیل کرده جامعه هستند، به جام جم آنلاین گفت : هر کشوری برای پیشرفت به اتحاد اقشار فرهیخته و قدرتمندش نیاز دارد و حوزه و دانشگاه جزئی از این اقشار هستند که باید برای پیشرفت و توسعه کشور در زمینه های گوناگون با یکدیگر همکاری کنند.

به گفته او اگر این اتحاد رخ ندهد، خطر تربیت دانشمندانی بدون تعهد یا متعهدهایی بدون دانش افزایش پیدا می کند که هیچ یک از این دو گروه کشور را به سوی سعادت نخواهند برد و نیروهای لایق و شایسته محسوب نمی شوند.

این پژوهشگر علوم دینی اظهار کرد : حوزه و دانشگاه مثل دو بال پرواز هستند و هیچ پرنده ای فقط با یک بال نمی تواند پرواز کند.

حجت الاسلام و المسلمین شهامت درباره وحدت میان حوزه و دانشگاه مصداق آورد: امام خمینی(ره ) یکی از عالمان معتقد به علم روز بودند. برای نمونه پزشک ایشان تعریف می کرد یکی از تابع ترین بیمارانش بودند و همه توصیه های علمی را جدی می گرفتند یعنی امام ( ره ) که خود بزرگترین مرجع تقلید دینی بودند دانش پزشک روز را محترم می شمردند و بی چون و چرا توصیه های علمی را برای به دست آوردن سلامت شان اجرا می کردند.

او مثال دیگری در این زمینه زد و گفت : چندین سال پیش برای شماری از اساتید حوزه علمیه دوره های جامعه شناسی و روانشناسی برگزار شد. شرکت در این دوره ها باعث شد در تبلیغ علوم دینی از شیوه های به روزتری استفاده کنم و ارتباط تاثیرگذارتری با اقشار مختلف داشته باشم.

استاد حوزه علمیه قم ، درک ضرورت اتحاد حوزه و دانشگاه را اولین و مهمترین رکن برای هم افزایی دانشگاهیان و حوزویان دانست و اظهار کرد : احترام متقابل نیز از ضرورت های این همکاری است چرا که اگر این احترام وجود داشته باشد، هیچ یک دیگری را نفی نمی کند بلکه کاستی های هم را تحمل می کنند و برای جبران این کاستی ها بی دریغ و با عزم راسخ می کوشند.

خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها