مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی:

۲۵۰ هزار بازنشسته وام ضروری می گیرند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از مجموع تخلفات اداری و مالی مدیران پیشین این صندوق در سال‌های اخیر از سه تخلف پرده برداشت.
کد خبر: ۸۶۴۱۹۵
افشا برخی تخلفات مالی صندوق بازنشستگی کشوری

محمود اسلامیان در نشست خبری با بیان اینکه پرونده های مربوط به این تخلفات هم اکنون در مراجع قضایی درحال پی گیری است ارزش مالی فقط یکی از تخلفات را که در بخشی از شرکت های پتروشیمی متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری روی داده است 120 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: هرچند فرد متخلف هم اکنون ساکن لس انجلس امریکاست اما مسئولان درصدد بازگرداندان آن به کشور از طریق پلیس اینترپل هستند.

وی بدون اشاره به ذکر نام متخلف مالی افزود: با این حال مقامات قضایی پس از انجام یک سری تحقیقات موفق شدند یک چهارم از میزان تخلفات را از شرکای داخلی فرد متخلف دریافت کنند.

اسلامیان بخشی دیگر از تخلفات این فرد متواری به آمریکا را موضوع قرادادی دانست که برای جابجایی محصولات پتروشیمی اختصاص یافته بود.

وی با تاکید براینکه این فساد مالی با همراهی مقامات دولتی شکل گرفته است، گفت: براساس این قراداد به ازای هر 100 دلار جابجایی محصولات پتروشیمی به فرد متخلف یک چهارم درصد سود تعلق می گرفت حال آنکه در مناقصه ای که اخیرا امضا شده است این مبلغ به ازای هر 1000 دلار 3 دلار سود تعلق می گیرد.

اسلامیان با بیان اینکه در هیچ یک از تخلفات مالی و اداری صندوق بازنشستگی کشوری مدیرعامل پیشین صندوق نقش نداشته است به فروش ناچیز یک قطعه زمینی که در اتوبان صدر منطقه مینی سیتی واقع شده است اشاره کرد و افزود: قیمت واقعی این قطعه زمین 20 هزار متر مربعی که متعلق به صندوق بازنشستگی است 150 میلیارد تومان برآورد شده است که متاسفانه به قیمت 32 میلیاردتومان به فروش رفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تخلف سوم را مربوط به اجاره زمینی 5 هزار مترمربعی در شمال تهران که متعلق به صندوق است دانست و گفت: این زمین به یک پنجم قیمت واقعی اجاره داده شده است و به زودی حکم تخلیه آن صادر می شود.

به گزارش خبرگزای صداوسیما، اسلامیان ارزش این قطعه زمین را که دارای تعداد زیادی مغازه تجاری است 160 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: متاسفانه آقای مسئول این زمین را به جای دریافت اجاره ماهانه 400 میلیون تومان 40 میلیون تومان دریافت می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها