واکنش جهانگیری به گم شدن ۱.۷ میلیارد دلار؛

دست بالاترین مقام اجرایی هم آلوده شود، برخورد می‌کنیم

مدیری که باور ندارد بخش خصوصی می تواند محور توسعه و پیشرفت کشور شود مناسب همکاری با این دولت نیست و از نظر دولت مدیر خوب یعنی کسی که موانع بخش خصوصی را از میان بر می دارد.
کد خبر: ۸۶۳۱۵۳
مدیری که به بخش خصوصی باور ندارد مناسب همکاری با این دولت نیست

معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان البرز گفت: مدیری که باور ندارد بخش خصوصی می تواند محور توسعه و پیشرفت کشور شود مناسب همکاری با این دولت نیست و از نظر دولت مدیر خوب یعنی کسی که موانع بخش خصوصی را از میان بر می دارد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان البرز با یادآوری اینکه هم اکنون در حال نزدیک شدن به زمان لغو تحریم های ظالمانه هستیم خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته ای کار بزرگی انجام شد و اتفاق مهمی رخ داد. جمع زیادی در این راه زحمت کشیده اند و تلاش کرده اند و هدایت اصلی این برنامه در دست مقام معظم رهبری و مدیریت آن نیز با رییس جمهور بود و تیم قدرتمند مذاکره کننده ی کشورمان نیز تلاش های وافری در این زمینه از خود نشان داد و توانستیم به همه ی اهداف از پیش تعیین شده یعنی به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای، صیانت از دستاوردهای هسته ای و لغو تحریم های ظالمانه دست یابیم.

وی با اشاره به گزارش آقای آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: انتظار ما این است که شورای حکام در 24 آذر ماه پرونده ی پی ام دی را مخدومه اعلام کند تا روند کارها وارد دوره ای جدید شود.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: البته برخی افراد بی انصافی می کنند و مطالبی را در خصوص دستاوردهای دولت در مذاکرات هسته ای مطرح می کنند. به دلیل برخی ملاحظات دولت فعلا نمی تواند بعضی از موضوعات را در این زمینه بازگو کند و منتظر هستیم پس از آنکه کار به مرحله ی نهایی رسید، در فرصتی مناسب برخی مسائل را بازگو خواهیم کرد و آنگاه همه متوجه خواهند شد که چه افتخار و دستاورد بزرگی نصیب ملت ایران شده و چه توطئه هایی که علیه ملت بود نقش بر آب گشته است.

جهانگیری گفت: تنها کشوری که خود را به آب و آتش زد که از توافق هسته ای جلوگیری کند رژیم صهیونیستی بود و البته تندروهای آمریکا و برخی کشورهای منطقه نیز سعی کرده اند از این اتفاق جلوگیری نمایند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای جدی دولت برنامه ریزی برای دوران پساتحریم است گفت: باید با دقت در این زمینه برنامه ریزی کنیم و البته دولت برنامه های خوبی در این راستا تدوین کرده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه هم اکنون در حال تدوین است اظهار داشت: پایان سال جاری افق چشم انداز بیست ساله به نیمه ی راه خود می رسد و برنامه ی ششم توسعه سومین برنامه در این مسیر خواهد بود.

دکتر جهانگیری ادامه داد: براساس چشم انداز بیست ساله قرار بود ایران قدرت اول علمی و اقتصادی منطقه باشد و مردم کشور نیز از رفاه مناسبی برخوردار باشند اما متاسفانه در دو برنامه توسعه گذشته خوب عمل نشد و امروز نسبت به شاخص های تعیین شده در سند چشم انداز بیست ساله بسیار عقب هستیم.

شرایط اقتصادی امروز مطلوب نیست

وی اضافه کرد: باوجود امیدی که در مردم بوجود آمده و برنامه ریزی های خوبی که دولت انجام داده اما شرایط اقتصادی امروز کشور شرایط مطلوبی نیست اگرچه برخی افراد گذشته را فراموش می کنند و از یاد می برند که در سال 91 نوسانات بازار و تغییرات نرخ ارز لحظه ای و به صورت روزانه اتفاق می افتاد.

معاون اول رییس جمهور افزود: دولت گذشته در یک دوره برای کنترل نرخ ارز 22 میلیارد دلار را در بازارهای دبی و استانبول فروختند تا بتوانند قیمت ارز را کنترل نمایند.

دکتر جهانگیری با یادآوری اینکه درآمد ارزی کشور در سال 90، 118 میلیارد دلار بود خاطرنشان کرد: در سال 91 به دلیل تحریم ها درآمد ارزی به 70 میلیارد دلار کاهش یافت و در نتیجه ی آن قیمت دلار بالا رفت، رشد اقتصادی کشور به منفی 6.8 رسید و تورم نیز بیش از 40 درصد شد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بایک برنامه ریزی دقیق و انضباط مالی در حال سیاست گذاری و کنترل اقتصاد کشور است تصریح کرد: در سال جاری حداکثر درآمد ارزی کشور 25 میلیارد دلار بوده است اما با این وجود تلاطم و نابسامانی در بازار و اقتصاد کشور به وجود نیامده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رشد 8 درصدی اقتصاد در طول برنامه ی ششم گفت: معتقد هستیم این رشد 8 درصدی یک الزام و ضرورت برای کشور است چرا که کشور مسائل و مشکلات فراوانی دارد که یکی از آنها تعداد زیاد جوانان فارغ التحصیل و جویای کار هستند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: این جوانان سرمایه های مهمی برای کشور هستند و باید نسل مولد و تولید کننده باشند و دولت هیچگاه آنها را به چشم تهدید نگاه نمی کند بلکه آنها را فرصت برای توسعه می داند اما برای تامین اشتغال آنها دغدغه ی جدی دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی و رفاه مردم کشور نیز به دلیل سیاست های غلط سالهای گذشته آسیب جدی دیده تصریح کرد: اگر بتوانیم به خوبی برنامه ریزی و سیاست گذاری کنیم، وضعیت رفاهی مردم در سال 97 به وضعیت سال 90 باز می گردد و این نشان می دهد که در این سالها اوضاع رفاه و معیشت مردم چقدر آسیب دیده است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه ایران در منطقه پرتلاطم و بحرانی قرار دارد گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران از اقتدار امنیتی و سیاسی خوبی برخوردار است ودنیا امروز به این واقعیت رسیده است بدون مشارکت و نقش آفرینی جدی جمهوری اسلامی ایران قادر به حل بحران های منطقه نخواهد بود.

تضعیف اقتصادی منجر به تضعیف سیاسی می شود

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید اقتدار اقتصادی اش را نیز به سرعت بازسازی کند چرا که تضعیف اقتصاد می تواند به تضعیف سیاسی منجر شود البته همواره گفته ایم که ملت ایران با وجود همه ی مشکلات اقتصادی و تحریم ها، می توانند به خوبی کشور را مدیریت کنند اما در عین حال تقویت اقتصاد کشور نیز یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه دستیابی به رشد 8 درصدی و ایجاد اشتغال متناسب با درخواست های جوانان جویای کار نیازمند جذب میزان زیادی سرمایه داخلی و خارجی در بخشهای تولید و اقتصادی کشور است که باید این اعتبار را تامین کنیم خاطرنشان کرد: یکی از راه های تامین مالی تجهیز منابع بانکی است و این در حالی است که نظام بانکی امروز در بدترین شرایط فرا گرفته است و بیش از صد هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دارد ضمن آنکه بدهی دولت به نظام بانکی نیز عددی بسیار بزرگ است.

دکتر جهانگیری بازسازی و احیای نظام بانکی را یکی از جهت گیری های اصلی دولت در طول برنامه ششم و در دوران پساتحریم دانست و گفت: یکی دیگر از راه های تامین منابع حضور بخش خصوصی است که باید با جدیت آن را دنبال کنیم.

وی با تاکید براینکه مدیران باید از انگیزه لازم برخوردار باشند و اهل یأس و فرار از کار و تلاش نباشند اظهار داشت: مدیران کسانی هستند که مسئولیت قبول کرده اند و باید برای کار و تلاش مضاعف آمادگی داشته باشند تا بتوانیم مشکلات جاری کشور را برطرف نماییم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه از نظر دولت تدبیر وامید گرایش سیاسی مدیران اهمیتی ندارد خاطرنشان کرد: از نظر دولت آنچه اهمیت دارد این است که مدیران در جهت خدمتگذاری و حل مشکلات مردم گام بردارند و کارآمدی لازم برای انجام کارهای سخت و دشوار را داشته باشند.

دکتر جهانگیری با تاکید براینکه مدیریت خوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و گرایش های سیاسی چندان مهم نیست تصریح کرد: وقتی مدیریت خوب باشد می توان از کمترین منابع بیشترین بازده را ایجاد نمود.

وی در ادامه ی سخنان خود با تاکید براینکه استان البرز و استان تهران جدای از هم نیستند و فقط مدیریت آنها تفکیک شده است گفت: اگر مدیران استان البرز به خوبی برنامه ریزی کنند می توانند علاوه بر توسعه این استان و ایجاد اشتغال برای جوانان، فرصت های شغلی فراوانی برای جوانان تهرانی نیز فراهم کنند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه استان البرز از استعدادهای بی نظیری برخوردار است خاطرنشان کرد: همه شرایط برای توسعه این استان فراهم است و آنچه مهم است این است که مسئولین استان بدانند باید چه برنامه هایی را برای توسعه دنبال کنند.

دکتر جهانگیری با تاکید بر لزوم درنظر گرفتن مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی های توسعه ای خاطرنشان کرد: نمی توان مسائل زیست محیطی و مشکلاتی نظیر ترافیک را در برنامه ریزی های خود نادیده گرفت.

در این جلسه پس از ارائه گزارش استاندار البرز درخصوص وضعیت استان در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی، نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود برای ارتقاء جایگاه استان پرداختند و سپس رییس اتاق بازرگانی و یکی از نمایندگان قطعه سازان کشور نیز در سخنانی مشکلات و موانع پیش روی بخش خصوصی استان را تشریح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها