گفت و گوی اختصاصی جام جم آنلاین با مشاور وزیر بهداشت

پشت پرده ماجرای بخیه کشی صدرا در اصفهان

خبر اقدام غیراخلاقی یک پزشک و پرستار در بیمارستان دولتی خمینی‌شهر، جامعه پزشکی را متاثر کرده است. این‌که بخیه چانه کودکی خردسال را به دلیل ناتوانی والدینش در پرداخت هزینه درمان، از هم بشکافند و بیمار را در همان حالت رها کنند، قطعا یک اقدام غیراخلاقی است که با سوگندنامه پزشکی و اخلاق حرفه‌ای تطابق ندارد.
کد خبر: ۸۶۲۷۴۱
پزشکانی که اشتباهی پزشک شده‌اند

هم سازمان نظام پزشکی و هم جامعه پزشکی از بروز این اتفاق تلخ، ناراحتند و احساس شرمندگی می‌کنند، زیرا یک پزشک و پرستار بی اخلاق با آبروی جامعه خدوم پزشکی بازی کرده و اخلاق پزشکی را در یک بیمارستان دولتی زیرسوال برده است البته لکه دار کردن خدمات صادقانه جامعه پزشکی از سوی این متخلفان، قطعا بی پاسخ نخواهد ماند و ما با خاطیان این واقعه بی‌سابقه برخورد می‌کنیم.

جامعه پزشکی باید مدافع مردم باشد و از بیماران حمایت کند، اما این‌که پزشکی وظیفه اخلاقی‌اش را فراموش کند و احساسات عمومی را جریحه‌دار کند، خطایی است که قابل چشم‌پوشی نیست.

نباید از خاطر برد که در هر شغلی، امکان فعل بی‌اخلاقی وجود دارد و جامعه پزشکی هم از این موضوع مستثنا نیست. در همه مشاغل نیز افرادی وجود دارند که اشتباهی آن شغل را انتخاب می‌کنند و به الزامات حرفه شان پایبند نیستند.

در شغل پزشکی که با جان و آبروی مردم سروکار دارد، وظیفه‌ای خطیر بر دوش پزشک قرار دارد و حتی خیلی نمی‌توان پزشکی را یک شغل به حساب آورد، زیرا ما فقط برای کسب درآمد کار نمی‌کنیم.

توقع جامعه از پزشکان بسیار بالاست و از ایام قدیم نیز همواره پزشکان در زمره شهروندان مقبول و معتمد جامعه بوده‌اند. حال وقتی یک پزشک به این الزامات حرفه‌اش پایبند نباشد و خود را در برابر سلامت جسم و روح بیمار مسئول نداند، این موضوع به آن معناست که آن پزشک، حرفه‌اش را اشتباهی انتخاب کرده و به اشتباه پزشک شده است.

در ماجرای پزشک خمینی شهر نیز سازمان نظام پزشکی به‌شدت پیگیر ماجراست و با خاطیان این پرونده، برخورد خواهد کرد.

در صورتی هم که جرم رخ داده در این پرونده غیراخلاقی به تائید نهایی برسد، بی گمان هم پزشک و هم کادر درمانی که در این تخلف دست داشته‌اند، از داشتن مطب محروم شده و تا مدت زمانی معین از کار پزشکی تعلیق خواهند شد.

دکتر ایرج خسرونیا - رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها