وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به جز یکی دو شرکت که خانوادگی است و به اتفاق خانواده در آنها ۲۰ درصد سهام داریم، در بقیه شرکت‌ها سهام مدیریتی داشتم، گفت: بنده از طریق حقوق بازنشستگی و مقداری ارثیه، امرار معاش می‌کنم.
کد خبر: ۸۶۲۴۸۴
با حقوق بازنشستگی زندگی می‌کنم

بررسی سوال حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت حضور وی همزمان با وزارت صنعت در هیئت مدیره 16 شرکت در دستور کار جلسه علنی امروز قرار گرفت.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت که برای پاسخگویی به سؤال این نماینده مجلس در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، طی سخنانی اظهار داشت: آقای رسایی گفتند من در هیئت مدیره 16 شرکت عضویت دارم در حالی که بنده عضو هیئت مدیره 19 شرکت بودم. البته از عضویت در هیئت مدیره این شرکتها استعفا دادم و اسناد آن نیز موجود است و روزنامه رسمی نیز آنها را به چاپ رسانده است. همچنین من این اسناد را تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌کنم تا نمایندگان آنها را مشاهده کنند.

وی با یادآوری این موضوع که در مرداد ماه امسال همین اسناد را به آقای اکبریان نائب رئیس کمیسیون صنایع دادم، گفت: بنده کارمند رسمی نهاد ریاست جمهوری بودم و در سال 88 و بعد از 30 سال خدمت بازنشسته شدم و 3 سال و نیم بازنشسته بودم؛ در نهایت با توجه به سابقه 40 ساله در مدیریت و صنعت صلاح نبود، بیکار باشم و نیاز بود به بخش خصوصی و صندوق‌های بازنشستگی برای پیشبرد امور کمک کنم.

وزیر صنعت با اشاره به زمان فعالیت خود در 19 شرکت تصریح کرد: در این مدت به تدریح از فعالیت در یک شرکت در چندین شرکت مشغول شدم و عمدتا به صورت مدیریت و با واگذاری عضو هیئت مدیره آنها شدم.عمده فعالیت من نیز در چابهار در جهت ایجاد یک مجتمع پتروشیمی بود. در زمان فعالیتم یک سهم مدیریت هم به من داده شد؛ البته آنها از من امضا گرفتند که این سهم متعلق به من نیست. این واحد متعلق به سرمایه گذاری ساتا بود که متعلق به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و چندین شرکت خصوصی دیگر است.

نعمت‌زاده برهمین اساس خاطرنشان کرد: با توجه به نظر آقای روحانی در اوایل مرداد 92 و دستور ایشان برای گرفتن پست وزارت از شرکت‌ها استعفا دادم. در 15 مرداد 92 استعفای خود را ارائه کردم و خدمت شما نمایندگان مجلس رسیدم و شما نیز به بنده رأی اعتماد دادید.البته مراحل ثبتی این مباحث کمی طول کشید و نیاز به تشکیل مجامع عمومی بود که به جز یک یا دو مورد تشکیل این مجامع به دست افراد دیگر بود، اما در نهایت این مجامع تشکیل و استعفاها مورد پذیرش قرار گرفت.

وی همچنین اضافه کرد: من قبل از انقلاب عضو هیچ هیئت مدیره‌ای نبودم و بعد از انقلاب نیز بنا به حکم دولتی عضو ایران خودرو شدم و اگر در صنایع دفاعی و وزارت نیرو هم عضو بودم، وظیفه دولتی بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه تا پیش از بازنشستگی عضو هیئت مدیره هیچ شرکت خصوصی نبودم، گفت: پس از بازنشستگی شروع به کار در بخش خصوصی کردیم و شرکت ما مدیریتی است. لذا در یک شرکت دولتی یکی دو سهم به ما دادند و در شرکت خودم نیز 20 درصد داشتم که کل آن به قوه قضائیه گزارش شده است. لذا صحبت‌هایی که عنوان می‌دارند عضو هیئت مدیره 16 شرکت هستم، حرف‌های روزنامه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها