معاون وزیر کار گفت: تعداد جمعیت غیرفعال کشور در سال ۱۴۰۰ به ۴۰ میلیون نفر می‌رسد که ۱۹ میلیون نفر از آنها زن هستند.
کد خبر: ۸۶۱۲۹۸
هزینه ایجاد هر شغل خرد ۳۰ میلیون تومان شد

کورش پرند گفت: سال ۱۳۹۳ جمعیت فعال کشور ۲۳.۸ میلیون نفر بود و در این سال معادل ۲۱.۵ میلیون نفر در کشور شاغل بودند.

معاون وزیر کار افزود: راهبرد دولت تدبیر و امید توسعه کسب و کارهای خرد و متوسط است و یکی از رشته هایی که می تواند به این امر کمک کند، صنعت پوشاک است.

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور غیرفعال محسوب می شوند که ۱۹ میلیون نفر از جمیعت غیرفعال کشور در سال یاد شده را زنان خانه دار تشکیل می دهند.

پرند ادامه داد: ایجاد هر شغل در صنایع بزرگ مانند پتروشیمی دو میلیارد تومان هزینه دارد در حالی که در صنایع خرد به طور میانگین برای ایجاد هر شغل، ۳۰ میلیون تومان هزینه می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار، موضوع واردات پوشاک به کشور را یادآور شد و گفت: واردات توسعه صنعت پوشاک را تحت الشعاع قرار داده و یکی از مشکلات این بخش، نبود گرایش‌های سنتی نظیر گذشته است.

پرند خاطرنشان کرد: زنان خانه دار در گذشته می‌توانستند تولید کننده پوشاک باشند اما امروز با تغییر شیوه زندگی بیشتر آنها تبدیل به مصرف کننده شده اند.

به گزارش مهر، وی، علت تغییرات یاد شده را ناشی از تغییر فرهنگ مهارت آموزی در کشور دانست، زیرا بخش عمده ای از جمعیت کشور به سمت مُد گرایش پیدا کرده اند.

معاون وزیر کار تاکید کرد: ارج نهادن به فرهنگ بومی می تواند زمینه توسعه اشتغال در بازار تولید پوشاک محلی را به دنبال داشته باشد، ضمن اینکه این نوع اشتغال گامی در جهت ارتقای فرهنگ ملی کشور محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها