فیروزه محمدزمانی، تنها بانوی طلایی گلف ایران در آسیا از مشکلات این رشته می‌گوید

زمین گلف استاندارد در ایران نداریم

فیروزه محمدزمانی، بانوی تاریخ‌ساز گلف ایران که با شرکت در مسابقات بین‌المللی با اقتدار توانست دو بار قهرمان آسیا شود.
کد خبر: ۸۶۱۲۵۶
زمین گلف استاندارد در ایران نداریم

او پس از گذشت سال‌ها هنوز هم برای این سرزمین افتخارآفرینی می‌کند و به عنوان سرشناس‌ترین بانوی گلف ایران شناخته می‌شود، چراکه علاوه بر فعالیت حرفه‌ای در این رشته دارای مدرک بین‌المللی مربیگری هم هست و با توانایی‌هایی که دارد می‌تواند به نسل آینده گلف ایران کمک کند تا افق‌های روشن‌تری را پیش‌روی خود ببینند.
از این رو پای صحبت‌های تنها قهرمان آسیایی گلف ایران در میان آقایان و خانم‌ها نشستیم تا نظر او را در مورد شرایط امروز گلف بانوان جویا شویم. متن این گفت‌وگو پیش روی شماست.

شما به عنوان یک بانوی گلف‌باز که سال‌ها در این رشته فعالیت کردید و موفقیت‌های بسیاری هم برای تیم ملی کسب کرده‌اید، الان وضعیت خانم‌ها در این رشته ورزشی را چگونه می‌دانید؟ آیا به جایی که باید رسیده‌اند؟
فکر می‌کنم رعایت عدالت بین خانم‌ها و آقایان ورزشکار باعث می‌شود بانوان انگیزه‌ای چند برابر برای اثبات توانایی‌های خود داشته باشند. در واقع آنها نه‌تنها در رشته تخصصی من، بلکه در تمامی رشته‌ها به دلیل این‌که بخواهند خودشان را به اثبات برسانند مجبورند بیشتر از آقایان تلاش کنند.

یعنی معتقدید عدالت لازم بین ورزشکاران زن و مرد برقرار نشده است؟
خوشبختانه امروز وزیر ورزش و جوانان تاکید ویژه‌ای بر رعایت عدالت بین ورزشکاران خانم و آقا دارد و این اتفاق خوشایندی است، چراکه باعث می‌شود انگیزه بانوان برای ادامه رشته ورزشی خود بیشتر از قبل شود. امروزه دیگر نگاه‌ها نسبت به ورزش بانوان مثبت شده است و همین تغییر نگاه و دیدگاه‌ها یک فرصت و نقطه عطفی خواهد بود تا شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتر بانوان در عرصه‌های ورزشی باشیم.

امکاناتی که برای گلف‌بازان در سطح کشور فراهم شده را در مقایسه با سطح جهانی آن چگونه ارزیابی می‌کنید؟
متاسفانه قوانینی که در گلف ایران اجرا می‌شود به هیچ وجه متناسب با قوانین جهانی نیست. ما در کشورمان اصلا زمین گلف استاندارد نداریم و زمین‌هایی که در اختیار ورزشکاران گذاشته‌اند از نظر متراژ و چمن اصلا مناسب نیست. فدراسیون باید تلاش کند زمین‌های تمرین را افزایش دهد تا ورزشکاران بتوانند در سطح جهانی به تمرینات خود ادامه دهند و در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

برای موفقیت در گلف و پیشرفت هر چه بهتر علاقه‌مندان در این رشته ورزشی، نیازمند آموزش‌های پایه‌ای هستیم. به نظر شما وزارت ورزش به عنوان یک نهاد ورزشی چه زیرساخت‌ها و راهکارهایی را باید برای ترویج و جذب مخاطبان به این رشته در سطح همگانی فراهم کند؟
گسترش گلف را بهتر است از مدارس آغاز کنیم و به دانش‌آموزان آموزش لازم را بدهیم تا از این طریق علاقه‌مندان بتوانند بازی کنند و طرح استعدادیابی نیز اجرا شود. از طرفی نقش مدیران اقتصادی و دانشگاهی را هم نباید نادیده گرفت، چراکه تاثیر مستقیمی در پیشرفت گلف دارند. هرچه این ارتباط قوی‌تر باشد در تامین نیازهای اساسی فدراسیون ازجمله تامین لوازم، کمک زیادی می‌کند به طوری که حتی برای جذب اسپانسر هم گام‌های خوبی برداشته می‌شود. تاسیس آکادمی گلف در سنین مختلف از کودکان تا نوجوانان و کار کردن به طور اختصاصی با آنها می‌تواند در بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه تاثیرگذار باشد.

و نقش رسانه‌ها در این زمینه.
طبیعی است که در این زمینه نقش رسانه‌ها را هم نباید نادیده گرفت، چراکه آنها نقش ویژه و کلیدی برای ما در ارتباط با این موضوع دارند.

الناز مردی/ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها