«کیلومتر ۶» مستندی است درباره پیاده روی زائران اربعین حسینی و فعالیت موکب داران برای خدمت به آنها سه شنبه این هفته از شبکه افق پخش می شود.
کد خبر: ۸۶۱۲۱۸
۶ کیلومتر تا بهشت روی زمین در شبکه افق

پیاده روی اربعین دیگر یک سنت شناخته شده برای همه مردم دنیاست، بزرگ ترین اجتماع مذهبی جهان در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و مراسمی آیینی برای زنده نگاه داشتن یاد یک قیام تاریخی به نام عاشورا.

هر ساله مردم زیادی از شهرهای مختلف عراق با پای پیاده و از هفته ها پیش از اربعین راهی کربلا می شوند تا این روز را در سرزمین نینوا باشند.

از ایران اسلامی هم میلیون ها نفر عاشقانه گام در این مسیر می گذارند تا زائر حسین(ع) بوده و سهمی در این بیداری عمومی داشته باشند.

مستندسازان و فیلمسازان بسیاری این فرصت را غنیمت شمرده و برای ثبت تصاویر ناب از پیاده روی عظیم اربعین راهی عراق می شوند.

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، «کیلومتر ۶» کاری از خانه مستند انقلاب اسلامی از جمله این مستندهاست.

در کیلومتر ۶ تصاویری ناب از پیاده روی زائران حسینی را می بینیم و همچنین فعالیت خالصانه موکب دارانی که همه هدفشان، خدمت به زائران است، موکب دارانی که خدمت رسانی به زائران پیاده کربلا را افتخاری عظیم برای خود می دانند و در قسمت از مسیر، به پذیرایی از آنها می پردازند.

همچنین تصاویری از مراسم ویژه روز اربعین در حرم حسینی هم به نمایش در می آید.

«کیلومتر ۶» سه شنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۲۱,۳۰ از شبکه افق پخش می شود و ساعت های ۱۰ و ۱۵ روز بعد هم برای پخش تکرار آن در نظر گرفته شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها