بعد از سرماخوردگی، کمردرد بیشترین دردی است که افراد به دلیل آن به پزشک مراجعه می کنند. این بیماری تقریبا پنجمین دلیل بستری شدن افراد در بیمارستان هاست و سومین بیماری است که مردم به خاطر آن تحت عمل جراحی قرار می گیرند. 56 درصد افراد مبتلا به کمردرد به دلیل عادات بد روزانه مانند نوع خوابیدن به این درد دچار می شوند. شما نیز این عادات بد را شناسایی کنید تا کمردرد گریبان گیرتان نشود.
کد خبر: ۸۶۰۹۰۱
عادات بدی که کمر را نابود می کنند

56درصد افراد مبتلا به کمردرد به دلیل عادات بد روزانه مانند نوع خوابیدن به این درد دچار می شوند. شما نیز این عادات بد را شناسایی کنید تا کمردرد گریبان گیرتان نشود.

رانندگی طولانی مدت

قوز کردن باعث انقباض عضلات قفسه سینه شده و دردهای شانه، گردن و کمر را به دنبال می آورد. این مشکل اغلب زمانی اتفاق می افتد که پشت فرمان خودرو و در حال رانندگی هستیم.

برای رفع این دردها، با زاویه 90 درجه بر روی صندلی ماشین بنشینید تا کمتر مجبور به قوز کردن و کشش عضلاتتان باشید.

پشت میز نشستن های طولانی

آیا می دانید در حالت نشسته نسبت به حالت ایستاده، حدود 40 درصد فشار بیشتری به ستون فقرات تان وارد می شود. حفظ درست نشستن که احتمالا تنها چیزی است که به آن نمی اندیشید می تواند شما از شر کمردرد رها کند. اگر به فکر تصحیح نوع نشستن تان نباشید، عضلات کمرتان کم کم تضعیف می شود و دردهای طولانی تری به سراغتان می آید.

پشت میز کارتان بر روی صندلی با زاویه 135 درجه بنشینید تا ستون فقرات فشار کمتری را تحمل کند. هر از چند از گاهی نیز از روی صندلی تان بلند شوید، چند قدم راه بروید و یا آب بنوشید.

پشتی صندلی کارتان باید متناسب با ستون فقراتتان قرار بگیرد. مراقب باشید زمانی که در حال کار با کامپیوتر و یا صحبت کردن طولانی با تلفن هستید، کمرتان در شرایط ناجوری قرار نگیرد.

استرس

استرس های حاد و طولانی مدت نیز مسبب بروز کمردرد است. زمانی که تحت فشار عصبی قرار می گیرید، تمام بدنتان از جمله گردن و کمر نیز تحت فشار قرار می گیرند. این فشارها، انقباض عضلات و دردهای شدید را سبب می شوند.

اینکه متوجه باشید ریشه دردتان استرس است، کمک بسیار زیادی به رفع سریع تر آن خواهد کرد. گهگاهی در یک مسیر آرام قدم بزنید، با دوست و یا شریک زندگی تان سرگرم شوید و به خنده بنشینید، کتاب بخوانید، ورزش کنید و یا هر راهی که فکر می کنید آرامتان می کند را پیش بگیرید تا علاوه بر روح، جسمتان نیز آرام بگیرد.

کنار گذاشتن ورزش

به گزارش تبیان، اگر دچار کمردرد هستید، سریع تر به فکر درمان باشید. بررسی ها نشان می دهد که 40 درصد افرادی که درمان را به تأخیر انداختند پس از درمان نتوانسته اند مانند گذشته فعال باشند.

ورزش به خصوص پیاده روی مکرر و منظم مانع این مشکل است و یا حتی می تواند نوعی درمان محسوب شود. ورزش دادن ماهیچه های همسترینگ و باسن نیز از راه های درمان و یا جلوگیری دردهای کمر هستند.

استفاده از تشک های قدیمی

بهترین تشک ها بعد از 9 تا 10 سال کارایی خود را از دست می دهند. طبق بررسی ها بهتر است هر پنج سال تشک خواب خود را تعویض کنید.

تشک های بسیار سفت به ستون فقرات فشار زیادی وارد می کنند. بهتر است تشک هایی را انتخاب کنید که نه زیاد سفت و نه زیاد نرم هستند. اگر شب ها به پهلو می خوابید، زیر زانویاتان بالش بگذارید. اگر در خواب احساس تحمیل فشار زیادی بر کمرتان می کنید، یک بالش نرم و کوچک را زیر کمرتان قرار دهید.

حرکات شدید ورزشی

برای مثال انجام زیاد حرکت دراز و نشست ممکن است سبب افزایش فشار بر عضلات کمر و دردهای کمری شود. گاهی دیده شده به دلیل انجام زیاد این حرکت، ستون فقرات به شکل حرف C درآمده و خم شده است.

بهتر است این نوع حرکات را آهسته انجام دهید و خودتان را تحت فشار قرار ندهید. درست است دراز و نشست باعث تقویت عضلات شکمی و سوزاندن چربی می شود، اما بهتر است به خودتان سخت گیرید.

برنامه غذایی بی ارزش

نوع غذای مصرفی است که سلامت اندام هایی مانند قلب را تضمین می کند. وزن و قند خون نیز که عوامل مهمی در حفظ سلامتی هستند، توسط مواد غذایی کنترل می شوند. مصرف غذای نامناسب مانند غذاهایی با چربی بالا ممکن است باعث مسدود شدن شریان های ناحیه ی کمر و ستون فقرات شده و خونرسانی را کند کرده و درد را به جانمان بیاندازد. جریان مناسب خون همچنین سبب دفع مواد زاید بدن شده و دردها را کاهش می دهد.

اجتناب از مصرف کافئین بیش از حد و غذاهای فرآوری شده و چرب کمک کننده هستند. غذاهایی مانند سویا، غلات، آجیل و دانه ها، گوشت سفید و قرمز بدون چربی و سبزی و میوه ها بهترین مواد جهت حفظ سلامتی ما هستند.

حمل کیف سنگین

برخی افراد عادت دارند تمام وسایل زندگی خود را توی کیف شان جای دهند. حمل کیف سنگین سبب نامتوازن شدن شانه ها و افزایش فشار بر روی ستون فقرات شده و دردهای شدیدی را ایجاد می کند.

وزن کیف یا پاکتی که حمل می کنید نباید بیش از 10 درصد وزن بدنتان باشد. در صورت ضرورت وسایل را بین دو پاکت تقسیم کنید تا فشار وارد شده بر دو طرف بدن یکسان باشد.

عشق ورزیدن به کفش های پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند باعث آسیب و فشار ستون فقرات می شود البته کفش هایی هم که کفشان کاملا صاف است نیز باعث کمردرد می شوند، زیرا توزیع یکسان وزن بدن نیز به عضلات کمر فشار تحمیل می کند.

بهتر است از مد روز چشم پوشی کنید و به فکر سلامتی تان باشید. کفش های پاشنه بلند برای کار یا رفت و آمد های طولانی اصلا مناسب نیستند. 80 درصد دردهای کمر در زنان به علت استفاده از کفش نامناسب است. لطفا به فکر خرید یک کفش مناسب باشید.

تماشای بیش از حد تلویزیون

افرادی که بیش از 15 ساعت در هفته به تماشای تلویزیون می نشینند، سه برابر بیش از سایرین در معرض ابتلا به کمردرد هستند.

بهتر است تماشای برنامه های تلویزیونی را محدود کرده و به جای آن پیاده روی های روزانه را افزایش دهید.

کینه ای بودن

طبق بررسی ها، تمرین بخشندگی و گذشت، کنترل خشم و افسردگی دردهای بدن از جمله کمردرد را تسکین می دهد. بخشش سبب افزایش شادی و امید شده و سلامت جسم تان را تضمین می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها