دونالد ترامپ یکی از نامزدهای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا هفته گذشته در برابر دوربین ها دسته گل تازه ای به آب داد و معلولیت یک روزنامه نگار را به سخره گرفت.
کد خبر: ۸۵۹۸۹۲
فیلم و گزارش دسته گل تازه دونالد ترامپ + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، سه شنبه گذشته دونالد ترامپ میلیاردر و یکی از نامزدهای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در جریان یک سخنرانی مبارزات انتخاباتی درونی حزب جمهوریخواه در ایالت کارولینای جنوبی با درآوردن ادای معلولیت سرژ کوالسکی گزارشگر روزنامه نیویورک تایمز، او را مسخره کرد.

سرژ کوالسکی دچار بیماری ارثی آرتروگریپوزیس است که موجب اختلال در حرکت مفاصل ، ضعف عضلانی و محدودیت حرکتی در اندام های بدن می شود. کوالسکی که مبتلا به این بیماری نادر ارثی است به ویژه از دشواری حرکت یک بازو و یک دستش رنج می برد.

کوالسکی که در سال 2001 در روزنامه واشنگتن پست کار می کرد در مقاله ای در تاریخ 18 سپتامبر 2001 نوشته بود که پلیس شهر جرسی سیتی در ایالت نیوجرسی در مجاورت نیویورک چند نفر را که برای وقوع حملات 11 سپتامبر 2001 شادی می کردند بازداشت کرده و تحت بازجویی قرار داده است.

او در این مقاله هیچ اشاره ای به هویت و دین این چند نفر نکرده بود.

با این حال، دونالد ترامپ که به نفرت از مسلمانان شهرت دارد و اساس تبلیغات انتخاباتی اش را بر مخالفت با آنها گذاشته است اطمینان داده بود که چند روز پیش عکس هایی متعلق به سال 2001 را دیده است که در آن مسلمانان در آمریکا حملات 11 سپتامبر را جشن گرفته اند.

این در حالی است که اندکی پس از این حملات، پلیس و رسانه های آمریکایی هرگونه خبری مبنی براینکه ساکنان شهر جرسی سیتی از فراز پشت بام ها هنگام ویران شدن برج های دوقلو مرکز تجارت جهانی نیورک دست می زدند ، تکذیب کرده بودند.

پس از گفته های تحریک آمیز دونالد ترامپ علیه مسلمانان ، سرژ کوالسکی در بیانیه ای که از شبکه BBC پخش شد ، گفت: هرگز به خاطر نمی آورد که فردی ادعا کرده باشد هزاران و نه حتی چند صد نفر حملات 11 سپتامبر را جشن گرفته باشند. بیانیه کوالسکی موجب خشم دونالد ترامپ شد.

ترامپ در سخنرانی انتخاباتی اش در ایالت کارولینای جنوبی در برابر طرفدارانش گفت: اکنون، این آدم بدبخت که باید او را دید ، می گوید: اوه ، نمی دانم چه گفته بودم. اوه، یادم نمی آید... شاید چیزی گفته باشم.

ترامپ هم زمان با گفتن این جملات با حرکات دست ها و دهانش ادای یک معلول ذهنی را درآورد.

یک سخنگوی روزنامه نیویورک تایمز، حرکات و ادا درآوردن های ترامپ را جنجالی و یک رسوایی توصیف کرد.

دونالد ترامپ دیروز پنجشنبه در بیانیه ای که در حساب توییترش منتشر کرد بی آنکه نامی از سرژ کوالسکی بیاورد مدعی شد که نمی دانسته این روزنامه نگار به چه چیزی شبیه است. وی در جمله ای تحریک آمیز افزود: روزنامه نیویورک تایمز به یک مسخرگی بزرگ تبدیل شده است. این مساله تاسف بار است!

ترامپ پس از حملات تروریستی افراطگرایان در پاریس ضمن متهم کردن مسلمانان گفته بود که باید نام و مشخصات کلیه مسلمانان در آمریکا ثبت شود و اگر به مقام ریاست جمهوری برسد این یکی از نخستین اقداماتی خواهد بود که انجام می دهد.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها