یک متخصص طب سنتی گفت: مالیدن روغن بنفشه و سیاه دانه جهت عقربه‌های ساعت حداقل 2 تا 3 ساعت بعد از غذا به مدت 10 دقیقه به لینت مزاج کمک می‌کند و حرکت‌های دودی در روده ایجاد می‌کند, مالیدن روغن بنفشه به شکم کودکان در جهت عقربه‌های ساعت بسیار مفید است.
کد خبر: ۸۵۹۱۳۱
درمان یبوست با ماساژ شکم جهت عقربه‌های ساعت

غلامرضا کردافشاری درباره اینکه چرا بیماری‌های مقعد درمانشان طولانی است، اظهار داشت: به دلیل اینکه مواد زائد در مقعد ریخته می‌شود و از همان طریق خارج می‌شود و دارو در آن محل نمی‌تواند ساکن شود به عبارتی مدت زمانی که دارو بتواند بر موضع عمل کند کم است.

به گفته وی، چون مقعد معکوس است و دهانه آن به سمت پایین قرار دارد, دارو در آن مستقر نمی‌شود همچنین حس ناحیه مقعدد زیاد است و جذب مواد زائد در آن نقطه بیشتر است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: معمولا مراجعه کنندگان به دلیل اینکه خجالت می‌کشند معمولا بیماری‌های مقعد بیان نمی‌کنند یا دیر مراجعه می‌کنند که همین عوامل موجب سخت تر شدن بیماری می‌شود.

کردافشاری ادامه داد: مصرف میوه‌هایی مانند آلو، گلابی, سیب, به ، انجیر، مویز و انگور به رفع یبوست کمک کرده و لینت دهنده مزاج هستند، البته در مقالات طب جدید آمده است که مصرف روزانه 150 سی سی آب گلابی به مدت 14 روز بسیار به رفع یبوست کمک می‌کند.

خاکشیر مقوی هاضمه و مقوی معده است

وی افزود: مصرف روزانه 2 تا 3 خاکشیر قاشق غذا خوری خاکشیر با آب جوش و نبات علاوه بر بهبود یبوست به شفاف شدن و زیبایی رنگ چهره کمک می‌کند چرا که خاکشیر مقوی هاضمه و مقوی معده است.

به گزارش تسنیم، این متخصص طب سنتی بیان داشت: بذر انیسون که شبیه رازیانه است دارای طبیعت گرم و خشک بوده و به لینت مزاج کمک کرده, معده را تقویت کرده و نفخ و گازهای معده را برطرف می‌کند البته خاصیت مسهل بودن گیاه انیسون در مقالات طب نوین آمده است.

کردافشاری خاطرنشان کرد: مالیدن روغن بنفشه و سیاه دانه جهت عقربه‌های ساعت حداقل 2 تا 3 ساعت بعد از غذا به مدت 10 دقیقه به لینت مزاج کمک کرده و حرکت‌های دودی در روده ایجاد می‌کند, مالیدن روغن بنفشه به شکم کودکان در جهت عقربه‌های ساعت بسیار مفید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها