مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی مطرح کرد

حضور بانک های خارجی در ایران و چگونگی خدمات دهی به مشتریان

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، یکی از دلایل وجود بیش از ۵۰۰ میلیون حساب بانکی را عدم دریافت هزینه و کارمزد افتتاح حساب اعلام کرد و گفت: به ازای هر ایرانی ۴ تا ۵ حساب بانکی داریم.
کد خبر: ۸۵۸۹۳۰
حضور بانک های خارجی در ایران و چگونگی خدمات دهی به مشتریان

به گزارش جام جم آنلاین ، داود محمد بیگی در گفتگو با مهر درباره آمادگی بانک‌های ایرانی در پسابرجام برای رقابت با بانک‌های خارجی که وارد کشور خواهند شد؟ گفت: بانک های ایرانی باید در بسیاری از بخش ها اقدامات جدیدی را عملیاتی کنند؛ البته از سوی دیگر بانک های ایرانی در برخی از حوزه ها خوب کار کرده اند، ولی در برخی از حوزه ها باید فعالیت های بیشتری را صورت دهند.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی افزود: وقتی بانک های خارجی وارد کشور شوند و بخواهند که خدمات خود را وارد کشور کنند، رقابت سنگینی بین بانک های ایرانی و خارجی بوجود خواهد آمد. بانک مرکزی به عنوان مقام ناظر در اعطای مجوز و نوع فعالیت بانک ها می تواند تعادلی را در بازار ایجاد کند، اما این بدان معنا نیست که بانک ها بتوانند با شرایط فعلی با بانک های خارجی رقابت کنند.

وی در پاسخ به اینکه بانک‌های ایرانی در چه بخش هایی باید خود را تقویت نمایند؟ مطرح کرد: بانک ها در حوزه های مختلف فعالیت می کنند و خدمات و محصولات مختلف به مشتریان ارائه می دهند، شاید در بخش کارمزدی بانک های ایرانی دارای کمترین تنش ها باشند، زیرا بانک های خارجی حتی برای نگهداری حساب ها پول از مشتری دریافت می کنند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی ادامه داد: بانک های خارجی برای افتتاح حساب از مشتریان نیز پول دریافت می کنند و اینگونه نیست که حسابی را در بانکی خارجی افتتاح کنید و مجانی باشد، در حالیکه بانک های ایرانی به صورت مجانی چنین سرویسی را ارائه می کنند. به عبارت دیگر افتتاح حساب در بانک های ایرانی هیچ هزینه ای برای مشتریان ندارد.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث شده هم اکنون در شبکه بانکی کشور بیش از ۵۰۰ میلیون حساب داشته باشیم همین موضوع است که باعث می شود به طور میانگین به نسبت جمعیت کشور، تعداد حساب های بانکی هر ایرانی بین ۴ تا ۵ حساب باشد.

محمدبیگی با بیان اینکه یکی از دلایل این موضوع این است که افتتاح حساب ها هیچ هزینه ای برای مشتری ندارد، تصریح کرد: اما اگر قرار باشد که مشتری برای افتتاح حساب بانکی پولی بپردازد، دیگر افراد حساب اضافه ای در بانکها باز نمی کنند. بنابراین از این منظر رغبت مشتریان برای دریافت خدمات از بانکهای ایرانی بالا است.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی خاطرنشان کرد: اما بانک های خارجی محصولات متنوع در اختیار مشتریان قرار می دهند و اعتباردهی و تسهیلات دهی راحت تر توسط آنها انجام می شود البته در این زمینه هم بانک های ایرانی اخیرا صدور کارت های اعتباری را آغاز کرده اند و بر روی ارائه محصولات جدید کار می کنند با این وجود برای رسیدن به نقطه ایده آل باید بیشتر کار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها