«جام‌جم» از سوی جشنواره تئاتر مقاومت به عنوان روزنامه برتر انتخاب شد

1000 مسافر تئاتر مقاومت در ایستگاه پایانی

در حالی که جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از امروز وارد بخش رقابتی می‌شود، صبح روز گذشته پوستر این رویداد هنری توسط سیدناصر حسینی‌پور، نویسنده جانباز کتاب «پایی که جا ماند» در مجموعه تئاترشهر امضا و رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۶۵
دست نویسنده «پایی که جا ماند» بر پوستر تئاتر مقاومت

به گزارش جام‌جم، سیدناصر حسینی‌پور در نشست رسانه‌ای جشنواره سراسری تئاتر مقاومت که روز گذشته با حضور دبیر جشنواره و برخی از ستاد اجرایی این رویداد و جمعی از اصحاب رسانه در مجموعه تئاترشهر برگزار شد، مقاومت و جنگ تحمیلی را همچون پیکری توصیف کرد که یک جسم و یک روح دارد. نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» گفت: جسم مقاومت همان ادبیاتی است که با کلیات جنگ سروکار دارد. روح جنگ هم مربوط به دفاع مردمی ملت ایران است که تئاتر مقاومت بیشتر باید به این بخش بپردازد.

حسینی‌پور ادامه داد: من نویسنده نبودم، جنگ از بچه‌های ما نویسنده ساخت. این خصیصه مردمی بودن دفاع مقدس ایران است که می‌تواند از یک بچه روستایی اسیر نویسنده بسازد. وقتی در 16 سالگی اسیر شدم، در حال دیده‌بانی بودم. اما همان زمان تصمیم گرفتم برای همیشه دیده بان باقی بمانم؛ نه دیده‌بان منطقه جنگی بلکه دیده‌بان آدم‌ها، اخلاق، منش، رفتارشان و همه سیاهی و سفیدی‌هایشان. ما اسیران جنگی دیده‌بان قساوت عراقی‌های بعثی بودیم که امروز دستمایه تئاتر مقاومت است. پس از این بخش حسینی‌پور از پوستر پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت رونمایی کرد و جملاتی را هم به یادگار روی آن نوشت.

بخش رقابتی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با دبیری حسین پارسایی که این روزها در بخش‌های مختلف صحنه‌ای، خیابانی، کودک و نوجوان، عروسکی، نمایشنامه نویسی، رادیو تئاتر و مسابقه عکس و پوستر برگزار می‌شود، شنبه آینده با معرفی برگزیده‌ها به کار خود پایان می‌دهد.

علی رستگار

فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها