سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا هشدار داد: زائرین کربلا هنگام خرید بلیت مراقب کلاهبرداران باشند.
کد خبر: ۸۵۷۱۱۴
زائران کربلا مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ علی رضا آذردرخش با اشاره به اینکه اصالت سایت های فروش بلیت اینترنتی بسیار مهم است افزود: برپایی سایت های جعلی و تقلبی یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه ای است که در ایام مناسبتی صورت می گیرد و علت آن را می توان حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایین کاربران در این زمان دانست. که این امر باعث به دام افتادن کاربران در هنگام خرید در سایت های جعلی و فیشینگ می شود.

وی ادامه داد: برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به راه اندازی سایت های جعلی موسوم به سایت های فیشینگ می کنند و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران می باشند و در نهایت از حساب ها بانکی کاربران برداشت غیر مجاز انجام می دهند.

سرهنگ آذردرخش افزود: مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاههای بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد می کنند؛ بنابراین کاربران در هنگام خرید حتما به سایت اصلی وارد شوند و برای این کار به جای جستجو در موتورهای جستجو مثل گوگول یا یاهو و... بهتر است خود اسم سایت را در آدرس بار صفحه اینترنتی وارد کنند و حتما از سایت های خرید کند که نماد اعتماد الکترونیک دارد.

وی گفت: هموطنان جهت آشنایی با راه کارهای مقابله با سایت های فیشینگ می توانند به آگهی های منتشر شده قبلی در سایت پلی س فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن بیان اینکه خرید کردن از سایت های مراجع رسمی راهکار مطمئنی است چرا که تمامی سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از پروتکل https استفاده می کنند، گفت: با توجه به اینکه برخی از شرکت های هواپیمایی غیر مجاز نیز اقدام به ارائه بلیت هایی می کنند که معتبر نبوده و سعی دارند از هموطنان عزیز کلاهبرداری کنند بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری برای ساماندهی عرضه بلیت پرو‌ازهای عتبات در ایام اربعین‌ حسینی اقدام به تهیه لیستی از شرکت های هواپیمایی مجاز و فعال در این زمینه و همچنین راهنمای تهیه بلیت و قیمت های مصوب کرده است که هموطنان می توانند به سایت http://www.cao.ir مراجعه و اطلاعات تکمیلی در این زمینه را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه دیگر نهادها و دستگاه ها نیز می توانند اقدام به راه اندازی سایت کرده و مثلا اطلاعات هتل ها یا مهمان پذیرها را در آن بگذارند، اظهار داشت: این امر به کاربران بسیار کمک می کند که در دام کلاهبرداران اینترنتی نیفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها