48 ساعت پس از حملات تروریستی داعش در پاریس جنگنده بمب افکن های فرانسوی یکشنبه شب در پاسخی کوبنده به این حملات مواضع تروریست های داعش در شهر رقه سوریه را که لانه این گروه تروریستی است، به شدت بمباران کردند.
کد خبر: ۸۵۶۷۷۵
فیلم حملات کوبنده فرانسه علیه مواضع داعش +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه TF1 و لوفیگارو، یکشنبه شب از پایگاه های هوایی فرانسه در اردن و امارات عربی متحده 12 فروند هواپیما از جمله 10 فروند جنگنده بمب افکن رافال و میراژ برخاسته و چند موضع حیاتی تروریست های داعش در شهر رقه سوریه را در هم کوبیدند.

در این حملات هوایی یک پایگاه فرماندهی و نیز انبار مهمات ، یک مرکز استخدام و جذب نیرو و همچنین یک اردوگاه آموزشی تروریست های داعش از سوی بمب افکن های فرانسوی درهم کوبیده شدند.

ژان - ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه امروز دوشنبه ضمن اعلام این خبر گفت: این واکنشی طبیعی است. ما 12 هواپیمای شکاری را اعزام کردیم و مواضع حیاتی در شهر رقه پناهگاه دستوردهندگان حملات تروریستی را بمباران کردیم.

براساس گزارش ها ، بیش از 30 بمب شهر رقه را به لرزه درآوردند. یک پایگاه فرماندهی و انبار مهمات و مرکز جذب نیرو و نیز یک مرکز آموزش تروریست ها هدف حملات هوایی قرار گرفتند.

براساس منابع موثق، یکی از اهدافی که مورد حمله هوایی قرار گرفت مقر گردان های 17 قلب فرماندهی تروریست های داعش بوده است. این پایگاه در مجاورت یک کارخانه پنبه در خارج شهر رقه قرار دارد. در حمله به این مرکز آموزش تروریستی بین 30 تا 40 عضو داعش کشته و تعداد نامشخصی مجروح شده اند.

به احتمال زیاد در ساعات و روزهای آینده حملات بیشتری علیه مواضع داعش انجام خواهند شد. حملات یکشنبه شب پاسخی علیه یک ارتش تروریستی محسوب می شود.

در عملیات نظامی علیه مواضع داعش ، فرانسه از همکاری ایالات متحده آمریکا به ویژه در زمینه اطلاعاتی برخوردار خواهد بود.

ناو هواپیمابر شارل دوگل حامل 24 فروند جنگنده در روزهای آینده به خلیج فارس خواهد رسید.

مترجم : بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

-

-

-

-

-

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها