222 سال پیش در روز 15 نوامبر سال 1793 میلادی نان باگت به دستور مجلس انقلابی فرانسه کنوانسیون متولد می شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۳
نان باگت متولد شد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، نان باگت یکی از نمادهای اصلی هویت فرانسوی پس از انقلاب در این کشور متولد شد. انقلاب فرانسه موجب تغییرات بزرگی در جهان شد که حتی تا به امروز برخی از تبعات آن را شاهد هستیم.

در جریان انقلاب فرانسه وقایع تلخ و خونینی از جمله قطع سر هزاران نفر با گیوتین در این کشور رخ دادند. با این حال، نمی توان از تحولات جهانی این انقلاب غافل شد.

درعین حال، همه وقایع انقلاب فرانسه تلخ نبوده و می توان به اتفاق های جالبی نیز در جریان این دوران اشاره کرد از جمله تولد نان باگت که امروز در سراسر جهان مصرف می شود.

مجلس کنوانسیون در روز 15 نوامبر سال 1793 قانونی را تصویب کرد که براساس آن همه فرانسوی ها باید فقط یک نوع نان را بخوردند.

براساس این ماده قانون :« ثروت و فقر باید در رژیم برابری از بین بروند، از این پس دیگر نباید نان ثروتمند از آرد شیرینی پخته شود و فقیر نان سیاه بخورد. کلیه نانوایی ها موظف هستند تنها یک نوع نان بپزند: نان برابر. نانوایی هایی که از این قانون تخطی کنند مجازات زندان در انتظارشان خواهد بود».

در سال 1856 میلادی ناپلئون سوم به نوبه خود تلاش کرد قانونی برای اندازه و وزن نان باگت تعیین کند: طول 40 سانتیمتر و وزن حدود 300 گرم. چند سال بعد، طول نان باگت به 80 سانتیمتر افزایش پیدا کرد و وزن آن به 250 گرم کاهش یافت.

پس از جنگ جهانی دوم نان باگت فرانسوی در سراسر جهان گسترش یافت. نان باگت اکنون انواع متنوعی دارد.

امروز نان باگت مشهورترین نان در سراسر جهان است. بنابراین، اگر امروز در گوشه و کنار دنیا مردم می توانند ساندویچ های خوشمزه بخورند مدیون مجلس کنوانسیون هستند، مجلسی که بانی دوره ترور در جریان انقلاب فرانسه به رهبری ماکسیمیلیان روبسپیر بود.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها