مواد لازم برای 4 نفر : سویا: 100 گرم ، گوشت چرخ کرده: 70 تا 100 گرم پیاز: یک عدد بزرگ ، شیر: 2 تا 3 قاشق غذا‌خوری ، مغز 4 نان باگت یا نصف لیوان پودر سوخاری ، نمک، فلفل، زردچوبه و روغن: به میزان لازم
کد خبر: ۸۵۶۶۴۱

طرز تهیه کباب و همبر‌گر سویا

طرز تهیه: ابتدا سویا را با گوشت چرخ‌کرده، یکبار چرخ کنید. پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. پودر سوخاری یا داخل نان باگت را خالی کرده و به گوشت و پیاز اضافه کنید.

شیر و نمک و فلفل و زرد‌چوبه را هم افزوده و خوب مخلوط کنید تا چسبندگی لازم را پیدا کند و منسجم شود. بعد روی یک کیسه فریزر را کمی چرب کرده و مخلوط را روی آن با دست صاف کنید و بعد با کارد به آن برش‌های عمودی بدهید و به شکل کباب کوبیده سیخی ببرید.

ماهیتابه را چرب کنید و برش‌ها را در ماهیتابه بچینید و روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا مغز پخت شود، بعد آن را برگردانید و طرف دیگر را هم سرخ کنید. سپس کباب‌ها را در دیس چیده و روی آن را سماق بپاشید و اطراف آن را با زیتون و سبزی تازه تزئین و میل کنید.

چنانچه بخواهید مواد به شکل همبرگر باشد، مواد را یا با قالب گرد، قالب بزنید یا با دست گرد، حالت دهید و در روغن سرخ کنید، سپس در نان همبرگر گذاشته و با گوجه و خیارشور و سس تند کچاپ میل کنید.

ضمیمه چاردیواری

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها