دادستان عمومی و انقلاب آمل خبر داد

انهدام شبکه خرید و فروش نوزادان

۳ جوان در حین ارسال پیام تهدیدآمیز دستگیر شدند

انهدام باند اخاذی از دختران در شبکه های اجتماعی

اعضای باندی که با تهدید دختران جوان در شبکه‌های اجتماعی از آنان اخاذی می کردند توسط کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۵۵۹۲۹
انهدام باند اخاذی از دختران در شبکه های اجتماعی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: در پی رصد سایت ها و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، کارآگاهان این پلیس از فعالیت مجرمانه اعضای باندی که با تهدید انتشار تصاویر خصوصی دختران از آنان اخاذی می کردند مواجه شده و بلافاصله دستگیری آنان را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: با انجام اقدامات تخصصی در فضای سایبری سرانجام اعضای این باند که سه جوان بودند حین ارسال پیام های تهدید آمیز برای یک دختر جوان در منزلشان شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند اما در مواجهه با اسناد و ادله جرم، به ناچار لب به اعتراف باز کرده و به ده ها فقره اخاذی از دختران جوان در سطح اصفهان اقرار کردند.

وی با بیان اینکه محیط مجازی به هیچ وجه فضایی قابل اعتماد نیست گفت: متاسفانه بسیاری از قربانیان با سهل انگاری خود اقدام به در اختیار قرار دادن تصاویر خصوصی خود به متهمان کرده و در نتیجه در دام آنها می افتادند.

سرهنگ مرتضوی از شهروندان به خصوص دختران جوان خواست تا با هوشیاری بیشتری در فضای مجازی وارد شده و از اعتماد به افراد غریبه در این فضا خودداری کنند و اطلاعات و تصاویر خصوصی زندگی خود را به راحتی در اختیار این گونه افراد شیاد قرار ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها