دیشب گروه تروریستی داعش با حمله به 6 نقطه پاریس ده ها نفر را قتل عام و یا زخمی کرد. این گروه تروریستی از زمان اعلام موجودیت خود هزاران انسان بی گناه را کشته و میلیون ها نفر را در کشورهای عراق ، سوریه، لیبی و سایر نقاط دنیا بی خانمان کرده است.
کد خبر: ۸۵۵۸۹۴
مرگ پاریس؛ سگ پاچه صاحبش را گرفت !

قساوت و بی رحمی داعش در تاریخ بشریت اگر نگوییم بی نظیر ،‌ تا این زمان قطعا کم نظیر است. این گروه ضد بشری به راحتی انسان ها را سر می برد ، در آتش می سوزاند ، در آب غرق می کند، هواپیمای مسافربری را سرنگون می کند و مسافران آن را می کشد و برای جنایات خود حد و مرزی قایل نیست.

گروه تروریستی داعش مولود حمایت کسانی است که اکنون گریبان خودشان را گرفته است. داعش علاوه بر کشتن انسان های بی گناه، مساجد را ویران و آثار تمدن بشری را با خاک یکسان می کند همانند آنچه که در موصل و تدمر کرد. این گروه با هرآنچه که به انسانیت و تمدن بشری مربوط است، سرناسازگاری دارد.

اما چگونه یک گروه تروریستی می تواند این گونه به جنایات خود ادامه دهد و بخشی از چند کشور مانند عراق، لیبی، و سوریه را به اشغال در آورد و حمایت مالی از سوی منبعی قدرتمند نداشته باشد. قطعا بدون حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورها یک گروه تروریستی هرگز قدرت چنین جنایت هایی را نخواهد داشت. داعش از نظر فکری و عقیدتی قرابت بسیاری با وهابیت دارد و ارتش های سوریه و عراق بارها تسلیحات عربستانی را از تروریست ها به غنیمت گرفته اند. آمریکا و کشورهای اروپایی به بهانه مقابله با رئیس جمهور قانونی سوریه از تروریست‌ها حمایت می کنند و دست آنها را در ارتکاب جنایات بشری باز گذاشته اند و محصول چنین رویکردی حملات تروریستی پاریس است و اکنون داعش همچون سگی است که پاچه صاحبش را گرفته است و کشورهایی نظیر ایتالیا ،‌انگلیس، و آمریکا نیز به حملات مشابه از سوی آن تهدید می شوند.

به هر حال اگر حمایت غربی – عربی از تروریست ها نبود اتباع آمریکایی ، انگلیسی ،‌ژاپنی ،‌عراقی ، سوری ، لیبیایی و ... سربریده نمی شدند و اکنون حامیان تروریست باید خودکرده را تدبیر کنند و پیش از آنکه فجایع دیگری رخ دهد مولود خود را مهار کنند زیرا گروه تروریستی داعش کوچکتر از آن است که بدون حمایت حامیانش بتواند قدرت نمایی کند.

اکنون اتباع بسیاری از کشورهای غربی عضو داعش شده اند و این خطر بسیار بزرگی برای کشورها محسوب می شود. فرانسه یکی از همین کشورهایی است که اتباع بسیاری از آن در این گروه تروریستی عضو هستند.

این افراد پس از بازگشت به کشورهای خود رویکرد تروریستی داعش را ادامه و به انفجار و حملات تروریستی خواهند پرداخت. کشورهای غربی اگر می خواهند گرفتار چنین فجایع انسانی نشوند باید بدون دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر مانند سوریه تروریست های را ریشه کن کنند که این امر نیز چندان سخت نیست و لازمه اش این است که غربی ها مسئولیت تعیین سرنوشت بشار اسد را بر اساس آموزه های دموکراسی که به آن اعتقاد دارند به مردم سوریه واگذار کنند و به ریشه کن کردن تروریسم بپردازند.

محمد دوامی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها