ستاد تبلیغات جنگ نیروهای مسلح عراق اعلام کرد نیروهای پیشمرگه کنترل کامل شهر سنجار را در دست گرفتند.
کد خبر: ۸۵۵۵۹۴
شهر سنجار عراق از اشغال داعش آزاد شد

نیروهای کرد عراقی در ادامه عملیات برضد گروه تکفیری - صهیونیستی داعش برای آزادسازی شهرسنجار امروز از غرب و شرق وارد این شهر شدند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، شورای امنیت منطقه کردستان عراق اعلام کرد: نیروهای کرد از همه جهات وارد شهر سنجار شده و عملیات پاکسازی این شهر از وجود تروریستهای داعش را اغاز کرده اند. صدای تیراندازی همچنان در این شهر به گوش می رسد و نیروهای کرد از تپه مشرف بر سنجار وارد این شهر شدند. شورای امنیت منطقه ای کردستان اعلام کرد بیش از150 کیلومتر مربع از شهر سنجار از داعش بازپس گرفته شده است و ستیزه جویان این گروه درحال عقب نشینی از بخش های مختلف سنجارهستند.

غیاث السورجی یک مقام کرد گفت: نیروهای پیش مرگه از دو محور به شهر سنجار حمله کردند. این حمله از دو محور شرقی و غربی صورت گرفته که محورغربی هم مرزبا سوریه است. نیروهای پیشمرگه با استفاده از جنگنده های ائتلاف بین المللی این شهر را به محاصره درآوردند. نیروهای پیشمرگه از مدت ها پیش توانسته بودند بر مناطق شمالی، شرقی و غربی سیطره یابند و تنها منطقه جنوبی این شهر درسیطره داعش(گروهک تکفیری صهیونیستی داعش) قرار دارد. نیروهای کرد با حمله از دو محور توانستند این شهر را از همه نقاط محاصره کنند. نیروهای پیشمرگه همچنین جاده اصلی موصل به سوریه را از طریق شهر تلعفر و مرزهای سوریه به کنترل خود درآوردند. صدها نفر از تروریست های داعش کشته و زخمی و تروریست های زخمی به بیمارستان های موصل منتقل شده اند.

نیروهای کرد در عملیات علیه داعش که به تلاش ها برای شکست این گروه سرعت می بخشد روز پنجشنبه با پشتیبانی حملات هوایی آمریکا سنجار را از غرب و شرق محاصره کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها