معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماران خاص و صعب العلاج مانند سرطان حداکثر شش درصد هزینه های درمان را پرداخت می کنند و دولت بقیه این هزینه ها را جبران می کند.
کد خبر: ۸۵۳۹۳۴
دولت، 94 درصد هزینه بیماران خاص و سرطان را پرداخت می کند

به گزارش جام جم آنلاین ، محمد آقاجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره بسته خدمات بیماران صعب العلاج در طرح تحول سلامت افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، اقدامات خوبی برای این بیماران انجام شده است به عنوان مثال داروهای مورد نیاز این بیماران با تفاهم بیمه های پایه چهارگانه و سازمان غذا و دارو تحت پوشش حمایت ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: هزینه های خدمات درمانی این بیماران در قالب طرح تحول سلامت، زیر پوشش دولت قرار گرفته است و هزینه های این بیماران نیز با فرانشیز سه درصد برای روستاییان و شش درصد برای شهرنشینان، حمایت می شود و دولت حداقل 94 درصد این هزینه ها را پرداخت می کند.

معاون درمان وزیر بهداشت توضیح داد: بسته بیماران خاص شامل پوشش هزینه بیماران خاص مانند هموفیلی،تالاسمی، بیماران مزمن کلیه، بیماران نیازمند پیوند و سرطانها است.

وی گفت: دولت در طرح تحول سلامت 94 درصد هزینه بیماران بستری شهری را در بیمارستانهای دولتی و 97 درصد هزینه بیماران روستایی را پوشش می دهد و این پوشش برای بیماران خاص و صعب العلاج هم اجرا می شود گر چه هزینه های این بیماران بسیار بالاتر است.

وی افزود: در واقع بیماران خاص و صعب العلاج به علت هزینه های بالاتر سهم بیشتری از اعبتارات طرح تحول سلامت، دارند و منابع بیشتری برای آنها هزینه می شود.

آقاجانی در پاسخ به این پرسش که در مجموع چه مقدار از اعتبارات طرح تحول سلامت برای بیماران خاص و صعب العلاج هزینه می شود، گفت: رقم دقیق آن را به خاطر ندارم اما در کل پوشش ویژه تری برای هزینه این بیماران در قالب طرح تحول سلامت اعمال می شود.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: البته بسته خدمات بیماران خاص و صعب العلاج هنوز کامل نیست، نیاز به لکه گیری دارد و باید پوشش بیشتری برای هزینه این بیماران برقرار شود.

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز جمعه شب در مصاحبه ای اعلام کرده بود که برای اجرای بسته حمایت از بیماران صعب العلاج به حمایت بیشتر بیمه ها نیاز داریم و اگر این حمایت برقرار شود، در این زمینه ها نیز گام های بزرگی برداشته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها