بیانیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

حماس در خط مقدم مبارزه و مقاومت ضدصهیونیستی فلسطین است

تک تیرانداز فلسطینی شامگاه جمعه دو نظامی رژیم صهیونیستی را در منطقه «بیت عنون» در نزدیکی الخلیل هدف قرار داد که در این عملیات هر دو نظامی به هلاکت رسیدند.
کد خبر: ۸۵۳۹۰۴
انتفاضه سوم دست به سلاح می‌برد

به این ترتیب شمار کشته‌های صهیونیست‌ها از ابتدای انتفاضه سوم تاکنون به 14 نفر رسیده است. عملیات این تک تیرانداز فلسطینی که با استقبال گسترده گروه‌های مقاومت مواجه شد، نشان داد انتفاضه سوم می‌رود تا با برداشتن سلاح ضربات سنگین‌تری را بر صهیونیست‌ها وارد کند. این در حالی است که طی یک ماه گذشته غالبا انتفاضه فلسطینی‌ها با سلاح سرد صورت می‌گرفت .

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، منابع خبری نخست از هلاکت یکی از این نظامیان و مجروح شدن نظامی دیگر خبر دادند، اما نظامی دوم هم در نهایت بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به هلاکت رسید.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین از الخلیل، پلیس رژیم صهیونیستی از ترس تک تیراندازان از نیروهای ستاره سرخ داوود خواست وارد این منطقه نشوند و این دو نظامی را با خودروی شخصی به بیمارستان «هداسا عین کارم» انتقال دادند. رژیم صهیونیستی طبق روال معمول خبر هلاکت دو نظامی خود را به‌طور رسمی اعلام نکرد، اما رسانه‌های عبری زبان ابتدا خبر هلاکت یکی از نظامیان را تائید و پس از دو ساعت از هلاکت نظامی دوم خبر دادند.

این در حالی است که در عملیاتی مشابه در الخلیل، سه نظامی دیگر رژیم صهیونیستی توسط مبارزان فلسطینی هدف قرار گرفته و به‌شدت مجروح شدند. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت این سه نظامی توسط تک تیراندازان فلسطینی از منطقه‌ای در نزدیکی حرم حضرت ابراهیم(ع) در الخلیل هدف قرار گرفتند. منابع صهیونیستی حال یکی از مجروحان را بسیار وخیم گزارش کردند .

همچنین در عملیاتی دیگر در داخل شهرک شاعر بنیامین در شرق رام‌الله یک شهرک‌نشین صهیونیست پس از حمله جوانی فلسطینی به وی با سلاح سرد به‌شدت مجروح شد و چهار صهیونیست دیگر هم دچار رعب و وحشت شدند.

استقبال گروه‌های فلسطینی

جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی و کمیته‌های مقاومت ضمن استقبال از عملیات‌ الخلیل تاکید کردند که این عملیات‌ پاسخی طبیعی به جنایات صهیونیست‌های اشغالگر بود. جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن استقبال از این عملیات، از تمام گروه‌های فلسطینی دعوت کرد انتقام خون شهدا را از دشمن بگیرند.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی نیز ضمن استقبال از عملیات‌ قهرمانانه الخلیل آن را پاسخی طبیعی به جنایت‌های روز افزون دشمن در حق ملت فلسطین دانست. این جنبش خواستار گسترش دامنه انتفاضه شد و تاکید کرد که ملت فلسطین انتفاضه را تا ریشه‌کن کردن دشمن صهیونیست ادامه می‌دهد. این در حالی است که آمار شهدای انتفاضه قدس از آغاز درگیری‌ها و تحولات از اوایل ماه اکتبر گذشته تا روز جمعه به 79 نفر رسید که در میان آنها 17 کودک و سه زن دیده می‌شوند.

موافقت 63درصدی

تحولات فلسطینی درحالی جریان دارد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 63 درصد فلسطینیان خواهان گسترش انتفاضه سوم و لغو تمامی معاهدات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق‌الاوسط، نتایج یک نظرسنجی که روز جمعه در شهر رام‌الله در کرانه باختری رود اردن منتشر شد نشان می‌دهد حمایت فلسطینیان از طوفان مردمی انتفاضه فراگیر شده است. حمایت فلسطینیان در چهار ماه پیش 16 درصد بود که در نظرسنجی جدید به 63 درصد افزایش یافته است. این نظرسنجی را موسسه مطالعات و توسعه جهان عرب در رام‌الله بین دوم تا 23 اکتبر گذشته انجام داده است.

تشدید اختلاف ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی

با پیشروی انتفاضه سوم هر روز اختلافات میان ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شود. به گزارش کانال 10 رژیم صهیونیستی مقامات دفاعی این رژیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر را از محاصره مناطق فلسطینی برحذر داشته و گفته‌اند این کار باعث تشدید ناکامی در بین فلسطینی‌ها خواهد شد. نحوه برخورد با انتفاضه فلسطینی‌ها به جدالی روزمره درکابینه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش روزنامه معاریو در جلسه محرمانه هفته گذشته کابینه ژنرال هرزی هالوی، رئیس بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در معرض سرزنش‌های زیو الکین، وزیر مهاجرت این رژیم قرار گرفت. زیرا الکین منبع حملات به ساکنان اراضی اشغالی را مقامات فلسطینی می‌دانست اما هالوی با نظر او مخالف بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها