زندانی فراری که با ورود به خانه پیرمرد تنها او را با انگیزه سرقت اموالش به قتل رسانده بود، در یکی از محله‌های شهرستان رامسر دستگیر شد.
کد خبر: ۸۵۲۸۰۹
اعتراف زندانی فراری به قتل پیرمرد تنها

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، ساعت 19 و 30 دقیقه شامگاه سوم آبان امسال فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان رامسر تماس گرفت و از کشف جسد مردی در آپارتمانی در سادات‌شهر خبر داد. ماموران با حضور در محل جنایت، مشاهده کردند جسد مرد تنها در حالی که دست و پا و دهانش با پارچه‌ای بسته شده، در اتاقی افتاده است و به نظر می‌رسد او بر اثر ضرب و جرح شدید به قتل رسیده و وسایل خانه‌اش نیز به هم ریخته است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و گزارش موضوع به بازپرس ویژه قتل دادسرا، جسد به پزشکی قانونی منتقل و جستجوها برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد. ماموران ابتدا به تحقیق از زنی که پرستار خانگی مقتول بود، پرداختند که مشخص شد روز حادثه وقتی او به خانه پیرمرد رفته، با در بسته مواجه شده است و پس از این که به سختی در را باز کرده، با جسد او روبه‌رو شده است.

قتل با انگیزه سرقت

در این مرحله، ماموران به بازرسی از خانه مقتول پرداختند که مشخص شد یک دستگاه رسیور، دوربین فیلمبرداری و گوشی تلفن همراه وی به سرقت رفته است. با کشف این سرنخ، ماموران اطمینان یافتند مرد سالخورده با انگیزه سرقت به قتل رسیده و احتمال این که این جنایت توسط یک آشنا انجام شده باشد، وجود دارد.

کارآگاهان جنایی افرادی را که به خانه مقتول در رفت و آمد بودند، زیر نظر گرفتند تا این که به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد پیش از حضور زن پرستار به خانه مقتول مردی جوان به نام مرتضی به آنجا رفت و آمد داشته است.

ماموران مشخصات این فرد را از طریق همسایه‌ها به دست آورده و به چهره‌نگاری رایانه‌ای از وی پرداختند که مشخص شد او مدتی همسایه مقتول بوده و فردی معتاد و سابقه‌دار است.

براساس تحقیقات ماموران، متهم یک مجرم سابقه‌دار است و تاکنون بیش از هفت بار به اتهام سرقت و اعتیاد به زندان افتاده و چند ماه پیش نیز آخرین دوره محکومیتش را سپری می‌کرده که با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفته و از آن موقع فراری است.

با کشف این سرنخ ماموران اطمینان یافتند، زندانی فراری در این جنایت نقش داشته است. بنابراین او تحت تعقیب قرار گرفت و مخفیگاه‌های او به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که دو روز پیش متهم فراری در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس جنایی آگاهی شهرستان رامسر منتقل شد.

اعتراف قاتل

مرتضی30 ساله با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها به قتل مرد سالخورده اعتراف کرد.

متهم به قتل گفت: سال‌ها پیش همسایه مقتول بودیم. با توجه به این که او تنها زندگی می‌کرد، گاهی به دیدنش می‌رفتم. چند ماه قبل با گرفتن مرخصی از زندان فرار کرده و متواری شدم. در جریان رفت و آمد‌های دوباره‌ام به خانه مقتول، وسوسه شدم اموالش را سرقت کنم. روز حادثه به عنوان مهمان به خانه او رفتم و کاسه‌ای خرمالو برایش بردم و با هم گپ زدیم. ساعاتی در خانه‌اش بودم که همان موقع تصمیم گرفتم علاوه بر سرقت اموالش، او را به قتل برسانم. به وی حمله کرده و او را با دستانم خفه‌اش کردم. بعد با برداشتن چوبدستی‌ای که در خانه بود، ضربه‌ای به سرش زدم. با اطمینان از قتل پیرمرد، دست و پا و دهانش را با پارچه‌ای بستم.

وی اضافه کرد: اموال خانه را به هم زدم، اما پول و طلایی پیدا نکردم، بنابراین گوشی تلفن همراه، یک دستگاه دوربین فیلمبرداری و دستگاه رسیور را سرقت کردم و تا پیش از آمدن پرستار خانگی مقتول متواری شدم. اموال سرقتی را فروختم و با بخشی از آن شیشه خریدم.

سرهنگ عزیزالله قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان رامسر در این‌باره گفت: با اعتراف متهم به قتل و بازسازی صحنه جنایت توسط وی، عامل جنایت روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی در حالی ادامه دارد که اموال سرقتی نیز کشف و خریداران اموال سرقتی هم بازداشت شدند.


روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها