دختر 27 ساله سمیرمی پنج سال پیش اتفاق مهمی را در ورزش بانوان ایران رقم زد. این اتفاق در جریان رقابت‌های آسیایی 2010 گوانگجو اتفاق افتاد.
کد خبر: ۸۵۲۴۴۶
خدیجه آزادپور؛ اولین بانوی طلایی ایران در بازی‌های آسیایی

به گزارش جام جم ورزشی ،این ووشوکار تیم ملی که پیش از اعزام به رقابت‌های آسیایی افتخاراتی همچون قهرمانی و نایب‌قهرمانی در رقابت‌های جهانی را در کارنامه‌اش ثبت کرده بود در گوانگجو دست به کار بزرگی زد.

او با کسب مدال طلای وزن منهای 60 کیلوگرم این رقابت‌ها به نخستین بانوی ایرانی در تاریخ رقابت‌های آسیایی تبدیل شد که از این رقابت‌ها مدال طلا می‌گیرد.

پیش از او پروانه تهرانی عضو تیم ملی تکواندوی بانوان در رقابت‌های آسیایی 2002 بوسان با کسب مدال برنز نخستین مدال تاریخ ورزش بانوان ایران از رقابت‌های آسیایی را به دست آورده بود، اما مدال آزادپور نخستین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران محسوب می‌شد.

او پس از این رقابت‌ها در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفت، اما یک مصدومیت از ناحیه پا و به دنبال آن یک عمل جراحی سنگین روی پایش غیبت طولانی‌مدت وی را در رقابت‌های مختلف رقم زد.

البته آزادپور که همانند بسیاری از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی با وعده دریافت یک باب آپارتمان درصورت مدال‌آوری مواجه شده بود

پس از آن‌که در پایان رقابت‌ها متوجه شد این آپارتمان فقط به ورزشکاران متاهل تعلق می‌گیرد عصبانی شد و درباره این موضوع تا توانست در رسانه‌ها مصاحبه کرد که این موضوع وی را بیشتر در کانون رسانه‌ها قرار داد.

پس از آن شایعه اختلاف با خواهران منصوریان و یکی، دو تا دیگر از ملی‌پوشان او را در کانون حاشیه‌های ورزش بانوان قرار داد هر چند اکنون دیگر از آن اختلافات خبری نیست.

دختر طلایی ووشوی ایران چندی بعد در اصفهان کار مربیگری را هم آغاز کرد تا در کنار مبارزه در میادین مختلف به کار مربیگری هم بپردازد، کاری که مشابه آن را خواهران منصوریان هم انجام دادند.

آزادپور اما در سال‌های بعد باز هم با مصدومیت‌های متعدد دیگری روبه‌رو شد تا به‌طور تدریجی از تیم ملی ووشوی بانوان فاصله بگیرد.

او اکنون دیگر جایگاهی در تیم ملی ووشوی بانوان ندارد و خیلی وقت است از مدال‌آوری‌های او در رقابت‌های بین‌المللی خبری نیست، البته او با همان مدال طلای گوانگجو نام خود را در ورزش ایران به‌عنوان نخستین بانوی طلایی ایران در رقابت‌های آسیایی جاودانه کرد.

ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
صدیقه دریایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
۰
۰
اون بهترین زن ورزشكار و بهترین اخلاق را در اردوی تیم ملی ایران داشت بنده خودم هم اتاقی ایشون بودم كه خواهران منصوری چقدر به این قهرمان پر اخلاق اسیب رسوندن و پارگی رباط توسط خواهر بزرگتر و مصدومیت سر وپیشانی توسط دو خواهر بعدی . ولی امار بگیرین اون بهترین بود و هنوزم خدا میدونه كسی به پای تكنیك اون نرسیده و خیلی صبور بود با این سه خواهر ...
H:...
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
۰
۰
خیلی متاسفم در مورد خانم ازادپور اینجوری نوشتین
اون یه قهرمان هست كه تمام مدالهایش را در همه عرصه های جهانی اسیایی و جام جهانی و الملپیك اسیایی داشتن
خبری ازش نیست نمیخواستن دیگه تو جو تیم ملی باشن به خاطرخیلی از بچه هایی كه تو اردو ....

نیازمندی ها