شرکت اپل نمی‌خواهد شما این قابلیت صفحه‌نمایش آیفون 6 اس را بدانید

صفحه نمایش آیفون یا ترازوی دیجیتال

صفحه نمایش آیفون 6 اس را می‌توان به‌جای ترازوی دیجیتال به کار برد، اما شرکت اپل به برنامه های کاربردی تعیین وزن اجازه استفاده از آن را نمی‌دهد.
کد خبر: ۸۵۲۱۸۷
صفحه نمایش آیفون یا ترازوی دیجیتال

به گزارش جام‌جم کلیک ، اخیرا شرکت اپل (Apple) با به بازار فرستادن تلفن همراه هوشمند (اسمارت‌ فون) آیفون 6 اس (iPhone 6S) خود صفحه‌ نمایش‌های حساس به فشار (pressure sensitive screen) را رونمایی کرد که برای کاربران این امکان را فراهم می‌سازد تا با به شدت فشردن صفحه نمایش به قابلیت‌های اضافی دسترسی پیدا کنند.

این قابلیت گوشی موبایل در حقیقت این توانایی را به گوشی می‌بخشد تا مقادیر مختلفی از فشار را حس کند که این موضوع باعث شد تا ایده استفاده از این خاصیت برای وزن کردن اجسام در ذهن تعدادی از برنامه نویسان توسعه دهنده نرم‌افزارها جرقه زده و به این فکر بیافتند تا برنامه‌های کاربردی (برنامک) کد نویسی کنند که بتواند صفحه‌نمایش آیفون 6 اس را تبدیل به ترازوی دیجیتال کند.

یک سری از این توسعه‌دهندگان تا به امروز نیمی از این راه را طی کرده و با موفقیت برنامک‌هایی را برای آیفون نوشته‌اند که قادر است از این قابلیت جالب جهت تعیین وزن اجسام استفاده کند. اما اپل به هیچ عنوان زیر بار نمی‌رود تا اجازه چنین کاری را به آنها بدهد.

یکی از این برنامه‌نویس‌ها آقای ریان مکلود است که چنین برنامکی را کد نویسی کرده اما اپل آن را نمی پذیرد. این کار اپل باعث شده تا در دنیای آی.تی به برنامک مکلود نیز به دید برنامک‌های نوظهور ناموفقی که فقط ادعای تعیین وزن اجسام با صفحه نمایش آیفون 6 اس را دارند، نگاه کنند و تلاش‌های او نیز مانند خیلی‌های دیگر ادعایی توخالی تلقی شود.

در نهایت اپل به اقای مکلود اطلاع داد که برنامک های قیاس‌گر و از جمله انها برنامه تعیین وزن آقای مکلود جایی در بین برنامک‌های فروشگاه برنامه‌های کاربردی اپل (App Store) ندارد.

این حساسیت اپل باعث شد تا مکلود به این نتیجه برسد که این شرکت به دلایلی خاص با برنامک‌های تعیین وزن برای آیفون 6 اس مخالفت می‌کند.

یکی از عمده‌ترین دلایل این مخالفت اپل ترس شرکت از صدمه دیدن اساسی گوشی از طریق اینگونه استفاده‌های غیر اصولی و به تعبیر اپل سوء استفاده احتمالی از این فناوری توسط فروشندگان مواد مخدر جهت وزن کردن مواد مخدر و روان‌گردان باشد. اما با همه اینها دلیل اصلی این مخالفت شدید اپل با این نوع برنامک‌ها هنوز به درستی مشخص نشده است.

آقای مکلود با اشاره به دشواری‌های وادار کردن گوشی آیفون 6 اس به تشخیص وزن اجسام مورد آزمایش می‌گوید: این گوشی فقط می‌تواند وزن اجسامی را تعیین و ثبت کند که با حالتی مثل حس لامسه انگشت انسان، به وسیله ورودی‌های خازنی (capacitive input) دستگاه لمس شوند. مکلود برای این کار مجبور شد تا از یک قاشق برای شناساندن حس لمس وزن اجسام به گوشی استفاده کند.

هنگامی که شرکت هوآوی در ماه سپتامبر گوشی میت اس (Mate S) که مجهز به صفحه نمایش حساس به فشار است را رونمایی کرد، درست برخلاف شرکت اپل برای این قابلیت گوشی خود سر و صدای زیادی به راه انداخت نمایشی برای وزن کردن اجسام با گوشی میت اس نیز به راه انداخت. اما با این همه جار و جنجالی که به پا کرد، هنوز این گوشی را برای فروش راهی بازار مصرف نکرده است.

منبع: نیوز جی اس

ترجمه: جواد ودودزاده/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها