مسئول تیم تحقیق‌وتفحص خودرو اعلام کرد :

3 متهم اصلی مافیای فساد در صنعت خودرو

برخی از کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس با انتقاد از خودروسازی های داخل تاکید دارند تولید جنس بی کیفیت و گران به نوعی هدر دادن منابع، ضربه زدن به تولید داخل و تغییر ذهنیت مشتری هاست ،بنابراین دولت خودروساز به جای اعطای وام 25 میلیونی و تحمیل خودروی صفر به مردم به فکر حل مشکل باشد.
کد خبر: ۸۵۱۶۷۷
پژویان: خودروسازی ها باید تعطیل شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان ، در حال حاضر خودروسازی ها با اطمینان از حمایت بی چون و چرای دولت، برای تخلیه انبارهای خود و فروش بیشتر دورخیز کرده اند و باید منتظر ماند و دید بازهم دولت خودروساز با وام 25 میلیونی در فروش خودروی بی کیفیت و گران موفق خواهد بود یا خیر؟

جمشید پژویان کارشناس اقتصادی تاکید کرد: این وضعیتی که خودروسازی ها دارند بهتر است کارخانه های خودروسازی داخلی تعطیل شوند.

وی گفت: در ارزیابی وضعیت فعلی بازار و صنعت خودرو بیان کرد: نباید انتظار داشت صنعت خودرو یک شبه به کارایی موردنظر برسد، بهره وری آن بالا رفته و هزینه تولیدش کاهش یابد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: تحقق این امر مستلزم آن است که یک نقشه راهی برای اصلاح صنعت وجود داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه صنعت خودروسازی کشور پس از گذشت بیش از 40سال با وجود مزایایی کشور داشته برای اصلاح آماده سازی نشد.

این کارشناس ادامه داد: دلیل ضعف خودروسازی ها بی توجهی وزارت صنعت در دولت های مختلف، اتکای کشور به درآمد نفت، خودنمایی دولت برای تولید خودرو و حمایت های تعرفه ای بوده است.

پژویان گفت: همه این عوامل باعث شده خودروسازی کشور یک صنعت پرهزینه با محصولات بی کیفیت باشد، به این ترتیب، مردم هم اعلام کنند که خودروی صفر داخلی نمی خرند.

وی ادامه داد: دولت یا خودروسازان برای جذب مشتریان باید کیفیت را ارتقا داده یا از طریق کاهش هزینه، قیمت را بکاهد. در غیر این صورت، دولت نمی تواند خرید خودروی صفر را به مردم تحمیل کنیم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: آیا واقعا ایران صنعت خودروسازی می خواهد؟ آیا کشور می تواند در صنعت خودرو مزایایی داشته باشد؟ همه کشورها که شرکت خودروسازی ندارند. شاید ایران بتواند در صنایع دیگر که مزایا دارد سرمایه گذاری کند و نسبت به صنعت خودرو موفق تر باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: دولت نمی تواند با اتکا به درآمدهای نفتی و با استفاده از حمایت های تعرفه ای، صنعت خودروسازی و تقاضای آن را حفظ کند و هیمن روند تولید را با کارایی پایین، تحمیل هزینه سنگین بر جامعه و کیفیت پایین ادامه دهد.

پژویان بیان کرد: بهتر است دولت حتی به قیمت تعطیل شدن خودروسازی ها، منابع و سرمایه های خود را به سمت صنایع با مزایای بالا هدایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
-
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
۰
۰
كاملا موافقم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها