پیشکسوتان سرخابی از یک‌شهرآورد ‌بارانی می‌گویند؟

شطرنج مظلومی و برانکو به‌روایت شهرآورد ‌81

استقلال به اندازه دو، سه ثانیه با بردن دربی فاصله داشت، اما همین زمان کوتاه کافی بود تا پرسپولیس در آخرین لحظه از شکست فرار کند.
کد خبر: ۸۵۱۲۶۲
بُرد فوتبال در شهرآورد 81

دربی هشتادویکم همان‌طور که انتظارش می‌رفت یک دربی متفاوت بود. از حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه گرفته تا اتحاد و همبستگی که در بخشی از دقایق بازی به نمایش گذاشتند، خبر یک روز متفاوت می‌داد. دیروز برای اولین بار هواداران استقلال هادی نورزوی را فریاد زد ند و هواداران پرسپولیس هم از ناصرخان حجازی یاد کردند. خود بازی اما کاملا جدی بود. نمایش فنی دو تیم گرچه ایده‌آل‌ترین نمایش آنها نبود، اما به اندازه‌ای خوب بود که تا آخرین ثانیه‌اش با هیجان و جذابیت همراه باشد.

نیمه اول را باید نیمه پرسپولیسی‌ها نامید. گرچه استقلال در شروع بهتر بود، اما در ادامه آنچه بیشتر به چشم آمد برتری تیم برانکو بود. دو موقعیت مسلم گلزنی گواه این برتری بود که البته هر دو با واکنش‌های تماشایی مهدی رحمتی دفع شد. موقعیت استثنایی اول را امید عالیشاه در دقیقه 14 از دست داد و در صحنه دوم هم این احمد نوراللهی بود که در دقیقه 44 نتوانست از سد رحمتی عبور کند. پرسپولیس نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد، اما خیلی زود غافلگیر شد. در دقیقه 49 سانتر خسرو حیدری از جناح راست روی سر جابر انصاری نشست و این بازیکن با ضربه سر دروازه سوشا مکانی را باز کرد. به این ترتیب در اولین موقعیت جدی استقلال، دروازه پرسپولیس باز شد.

این گل روند بازی را هم تحت تاثیر قرار داد. آبی‌ها به دنبال برتری خفیف خود، خیلی زود عقب کشیدند و پرسپولیسی‌ها هم با تعویض اول برانکو شکل تهاجمی‌تری به خود گرفت. بنگستون در دقیقه 54 به جای نوراللهی وارد زمین شد. در نقطه مقابل مظلومی هم با آوردن خرسندنیا به جای یعقوب کریمی به استقلال کمک کرد تا بیشتر به لاک دفاعی فرو برود. توپ و میدان بیشتر در اختیار پرسپولیسی‌ها بود، اما خبری از موقعیت مسلم گلزنی نبود.

در دقیقه 73 سیدمحسن کریمی به جای خسرو حیدری وارد زمین شد. دو دقیقه بعد هم علی علیپور به جای امید عالیشاه وارد زمین شد تا تقابل فکری مربیان، زیر باران شدید پاییزی همچنان ادامه داشته باشد. حضور محسن کریمی برای عقب کشاندن مدافعان پرسپولیس بود، اما فشار تیم برانکو بیشتر از آن بود که کریمی به تنهایی بتواند از شدت آن کم کند. مظلومی در دقیقه 81 سجاد شهباززاده را هم بیرون کشید تا با آوردن امین حاج‌محمدی کمربند دفاعی تیمش را مستحکم‌تر کند. در نقطه مقابل پرسپولیسی‌ها چاره‌ای نداشتند جز ریختن توپ روی دروازه استقلال. با اعلام 4 دقیقه وقت اضافی امید چندانی برای تغییر نتیجه بازی برای پرسپولیسی‌ها باقی نمانده بود، اما با افتادن رحمتی روی زمین، این امیدواری به اندازه یک دقیقه بیشتر شد. ترکی آماده بود تا سوت پایان بازی را در دقیقه 95 به صدا دربیاورد، اما درست در آخرین ثانیه‌ها پرسپولیس به گل تساوی رسید. یک ارسال بلند از میانه‌های زمین، دفع توپ ناقص مدافعان استقلال، شوت محکم رامین رضاییان و در نهایت برخورد توپ به بنگستون و گل. مهاجم هندوراسی پرسپولیس در آخرین لحظه بازی را به تساوی کشاند تا شهرآورد متفاوت استقلال و پرسپولیس، پایانی متفاوت هم داشته باشد.

استقلال با این تساوی با 22 امتیاز همچنان در صدر جدول باقی ماند و پرسپولیس هم با 15 امتیاز موقتا به رده ششم جدول صعود کرد.

بازیکنان دربی 81

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، هرایر مگویان، میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری (محسن کریمی 71)، یعقوب کریمی (محمدرضا خرسندنیا 55)، سجاد شهباززاده (امین حاج‌محمد 81) و جابر انصاری.

ترکیب پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، رامین رضاییان، محمد انصاری، احمد نوراللهی (ریکاردو بنگستون 54)، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه (علی علیپور 76)، مهدی طارمی و محسن مسلمان.

برانکو: در ادامه لیگ می‌توانیم موفق شویم

سرمربی پرسپولیس معتقد است که تیمش در طول 90 دقیقه سرتر از حریف خود بود و حیف بود اگر می‌باختیم. برانکو ایوانکوویچ پس از پایان شهرآورد گفت: بازی بسیار زیبایی بود و هر دو تیم قهرمانانه تا پایان جنگیدند. گل لحظه آخر دستمزد بازیکنان من بود تا بتوانیم به نتیجه مساوی برسیم. در این بازی‌ نشان دادند که در ادامه لیگ می‌توانیم موفق باشیم.

وی افزود: در چنین بازی‌های بزرگی غیرمنطقی است که انتظار داشته باشیم پنج، شش موقعیت صد در صد گل داشته باشیم. باید از شانس‌های نصفه و نیمه هم در این بازی‌ها استفاده کرد. ما شانس‌های متعددی داشتیم که باید گل می‌شدند. طبیعی است وقتی فرصت‌ها را از دست می‌دهید مجازات می‌شوید و شاید گل بخورید. استقلال با تنها یک شانس گلی که داشت به گل رسید. اگر بازیکنان ما آن‌طور که در تمرینات کار می‌کنند، بازی می‌کردند این گل را نمی‌خوردیم. برانکو دلیل تعویض نوراللهی را آسیب‌دیدگی و بیرون کشیدن امید عالیشاه را به‌دلیل افت توان بدنی او دانست و در پاسخ به این‌که از نتیجه کسب شده راضی است، گفت: بله قطعا، زمانی که شما در ثانیه‌های آخر مساوی کنید راضی هستید، اما زمانی که کل بازی را نگاه می‌کنید متاسفانه پرسپولیس دو امتیاز را از دست داد.

مظلومی: مجبور به عقب‌نشینی شدیم

سرمربی استقلال گفت: تیمش در شهرآورد خوب بازی کرده است زیرا به زعم او هواداران پرسپولیس از این‌که تیمشان در این مسابقه مساوی کسب کرده، خوشحالند و همین یعنی استقلال خوب بوده است. پرویز مظلومی در پایان شهرآورد 81 در گفت‌وگو با شبکه سوم سیما درباره بازی این‌گونه به اظهارنظر پرداخت: تیم ما در این بازی یک مقدار عقب کشید، این هم طبیعی بود چون پرسپولیس یک گل عقب بود و نیروی تهاجمی اضافه کرد و به توپ‌های بلند روآورد. هرچند ما گل مساوی را خوردیم، اما بچه‌ها جانانه بازی کردند. هرچند در ثانیه‌های آخر یکی از بازیکنانمان باید توپ را به کناره‌ها می‌برد و وقت بازی را تلف می‌کردند، که این کار را نکردند.

سرمربی استقلال درباره تعویض‌های تدافعی‌اش گفت: حریف مهاجم اضافه کرد و ما هم مجبور شدیم دفاع قد بلند به بازی بفرستیم. ما البته مهاجم سرعتی هم برای ضد حملات اضافه کردیم که متاسفانه خوب تغذیه نشدند. مظلومی قضاوت محسن ترکی داور مسابقه را خوب توصیف کرد و افزود: البته نمی‌دانم رو چه حسابی 4 دقیقه وقت اضافه به 6 دقیقه تبدیل شد در حالی که در زمان‌های اضافی رحمتی فقط یک ثانیه زمین خورد! با وجود این ما خوب بازی کردیم چون هواداران پرسپولیس خوشحالند از این‌که تیمشان بازی را مساوی کرد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها