یک مقام مسئول در وزارت راه وشهرسازی خبر داد

تاثیر مصوبات شورای پول و اعتبار بر رونق بخش مسکن

یک مقام مسئول در وزارت راه وشهرسازی از ۶۰ میلیون تومان شدن وام خرید مسکن ۳۵ میلیون تومانی با تصمیم شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: مصوبات دیشب دربلندمدت بر بازارمسکن اثر می‌گذارد.
کد خبر: ۸۴۸۵۳۶
تاثیر مصوبات شورای پول و اعتبار بر رونق بخش مسکن

به گزارش جام جم آنلاین، علی چگنی در گفتگو با مهر در خصوص مصوبات دیشب شورای پول و اعتبار، گفت: یکی از مصوبات این است که سقف تسهیلات صندوق یکم مسکن که برای شهر تهران ۸۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۶۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان بود، الان علاوه بر تهران به سایر شهرهای هم تسری یافته و این شهرها هم می‌توانند از وام ۸۰ میلیون تومانی استفاده کنند.

وی با اشاره به مصوبه دوم شورای پول و اعتبار، اظهار داشت: مصوبه دوم مربوط به حساب ممتاز بانک مسکن است که این حساب در گذشته وام ۳۵ میلیون تومانی خرید و ساخت و ۱۰ میلیون تومانی جعاله در اختیار متقاضیان می‌گذاشت که الان این وام به رقم ۶۰ میلیون تومان برای تهران، ۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و ۴۰ میلیون تومان برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن با بیان اینکه این وام از طریق سپرده گذاری و خرید اوراق در فرابورس در دسترس متقاضیان قرار دارد، افزود: متقاضیانی که قصد خرید واحد مسکونی دارند، می توانند از طریق فرابورس اقدام به خرید اوراق کرده و این وام را تهیه کنند، همچنین با سپرده گذاری مدت دار هم امکان دریافت این وام وجود دارد.

چگنی با تاکید بر اینکه مصوبه دیگری که به طور مستقیم بر بازار مسکن اثر گذار باشد، در تصمیمات جلسه گذشته شورای پول و اعتبار نیست، گفت: کاهش سپرده قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی از جمله مواردی است که به‌صورت غیرمستقیم در بازار مسکن تاثیر دارد، چرا که قدرت وام‌دهی بانک‌ها را افزایش می دهد و می تواند افزایش تسهیلات در بخش مسکن را به دنبال داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها