خودروهای اسپرت مدرن امروزی در مقایسه با محصولات نیم قرن پیش سریعتر، مجهزتر، ایمن تر و البته سنگین تر شده اند اما همیشه چیزی به نام استثنا هم وجود دارد.
کد خبر: ۸۴۸۲۸۹
با متفاوت ترین خودروی اسپرت جهان آشنا شوید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، نسل جدید خودروهای اسپرت در حالی وارد بازار جذاب و پررونق این محصولات می شود که در مقایسه با محصولاتی که ۵۰ سال پیش ارائه می شدند از ایمنی بالاتر و شتاب به مراتب بیشتری برخوردارند اما یک مشکل اساسی نیز به وجود آمده است.

اضافه شدن انبوهی از تجهیزات مدرن و ارتقادهنده سطح ایمنی خودرو به معنای افزوده شدن قطعات بیشتر به آن است. هر قطعه ای که به خودرو اضافه می شود یعنی اندکی به وزن کلی آن افزوده می شود.

به ۵۰ سال پیش برمی گردیم. در آن دوران نخستین پورشه ۹۱۱ با وزنی درحدود یک تن به دنیا معرفی شد اما جدیدترین مدل این خودرو ۱۵۸۰ کیلوگرم وزن دارد.

این بدان معناست که طی نیم قرن گذشته و به رغم نوآوری هایی که در صنعت خودرو صورت گرفته و موادی سبک و در عین حال مستحکم ارایه شده اما بر وزن یک خودرو بیش از نیم تن اضافه شده است.

اما شرکت آلفارومئو که از جمله برندهای لوکس در صنعت خودروسازی جهان به شمار می آید در تازه ترین نوآوری خود خودرویی طراحی و ساخته است که بدون کنار گذاشتن تجهیزات ایمنی لازم، بر قابلیت های آن توجه کرده است.

خودروی ۴C Spider با ۱۱۲۸ کیلوگرم وزن نخستین خودروی مدرن دنیا با وزن بسیار اندک (در مقایسه با سایر محصولات رقیب) به شمار می آید.

در این خودرو به جای استفاده از چارچوب فولادی که توسط شرکت های خودروسازی به عنوان یک رویه در نظر گرفته می شود، از شاسی مدرنی استفاده شده که از ساختار لوله ای شکل تشکیل شده و جالب اینکه تمام این بخش از فیبر کربنی تشکیل شده است.

موادی نظیر فیبر کربنی که در عین سبکی از استحکام خیره کننده ای برخوردار است موجب شده تا مهندسان خودروسازی بتوانند خودروهایی سبک تر تولید کنند. در نتیجه امکان تولید قطعات سبک تر نظیر ترمزها و موتور سبک تر هم وجود دارد.

آنچه که مهندسان آلفارومئو تولید کرده اند از شتاب اولیه ۴.۱ ثانیه برخوردار است و جالب تر اینکه در اندک مسافتی پس از ترمز کاملا متوقف می شود.

موتور تمام آلومینیومی این خودرو در عین سبکی خیره کننده ۲۳۷ اسب بخار قدرت دارد.

اما این تازه آغاز داستان است. مهمترین ویژگی این خودرو قیمت ارزان آن است. درحالی که خودروهای مشابه با ۴C Spider حدود ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارند اما محصول جدید آلفارومئو تنها ۶۳ هزار و ۹۰۰ دلار قیمت دارد. این یک برچسب قیمت اغواکننده برای مشتریانی است که به سوپرخودروها علاقه دارند اما پول خرید آن را ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها