تیم ملی تیروکمان در بخش ریکرو به دنبال سهمیه المپیک است

نوک پیکان کمانداران به سوی «ریو»

ملی‌پوشان تیروکمان ایران برای رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند آماده می‌شوند. این رقابت‌ها از دهم آبان برگزار خواهد شد، اما تیم‌های کامپوند و ریکرو ایران ده روز زودتر به محل برپایی رقابت‌ها می‌روند تا آمادگی خود را برای این دوره بیشتر کنند.
کد خبر: ۸۴۸۲۶۰
نوک پیکان کمانداران به سوی «ریو»

این مسابقه‌ها علاوه بر قهرمانی آسیا برای ورودی رقابت‌های المپیک است و ورزشکاران ایران در بخش مردان و زنان بخت خود را برای المپیکی شدن آزمایش می‌کنند.

ملی‌پوشان تیم کامپوند که قهرمانی آسیا را در اختیار دارند و به تازگی در رقابت‌های جهانی دانمارک هم طلا گرفتند، امید زیادی برای تکرار موفقیت دارند.

مجید احمدی، مربی این تیم می‌گوید: رقابت‌های کامپوند المپیکی نیست و بچه‌های ما برای قهرمانی در آسیا تلاش می‌کنند. در شرایط کنونی میزان آمادگی بچه‌ها خوب است، اما اردوی تدارکاتی قبل از رقابت‌های اصلی در تایلند به ما کمک می‌کند کاملا در شرایط مسابقه‌ها قرار بگیریم.

تیم کامپوند طبق برنامه تمریناتش را سپری کرده است و بامداد فردا (پنجشنبه) همراه اعضای تیم ریکرو رهسپار تایلند است.

در این تیم چهره سرشناسی مانند اسماعیل عبادی حضور دارد که مدال طلای بازی‌های آسیایی سال گذشته را در اینچئون کره جنوبی و رقابت‌های جهانی ‌دانمارک شکار کرد.

احمدی درباره این ورزشکار و جایگاه ایران در این بخش می‌گوید: خوشبختانه نتایج کامپوند نشان می‌دهد این ورزش در جهان جایگاه خوبی دارد.

ما بعد از دانمارک در رنکینگ جهانی دوم هستیم و آمریکایی‌ها در رتبه سوم قرار دارند. این مسأله از قدرت تیروکمان ایران در بخش کامپوند نشان دارد و چهره‌هایی مانند عبادی جایگاه ایران را در موقعیت جهانی و آسیا محکم می‌کنند.

احمدی از تیم‌های کره جنوبی و هند به عنوان رقبای اصلی ایران نام می‌برد و می‌گوید اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ما قهرمان تیروکمان آسیا در بخش کامپوند خواهیم شد.

عادت‌ کردن به شرایط

ملی‌پوشان تیروکمان ایران یک ماه در کیش اردو زده بودند. این اردو برای پیشرفت و آمادگی کار بچه‌ها خوب بود. ‌نجمه آبتین، مربی تیم تیروکمان ایران در بخش ریکرو از این اردو راضی است و ‌‌ می‌گوید: در کیش خودمان را با شرایط آب و هوایی تایلند وفق دادیم. رطوب این کشور بالاست و جزیره کیش نیز برای تمرین در این شرایط مطلوب است. ما تا 20 روز دیگر در تایلند مسابقه داریم. همه برنامه‌هایمان را برای موفقیت در این رقابت‌ها طراحی کرده‌ایم.

آبتین درباره برنامه‌های ملی‌پوشان می‌گوید: کارهای تکنیکی و تاکتیکی همراه بدنسازی انجام شد. خوشبختانه ده روز پیش از رقابت‌ها نیز فرصت داریم اشکالات بچه‌ها را برطرف کنیم.

از آنجا که تیم در ده روز آینده در تایلند تمرین می‌کند بچه‌ها، هم اشکالات تکنیکی خود را برطرف می‌کنند و هم نگرانی بابت بحث انطباق نخواهیم داشت.

مربی تیم ریکرو درباره تعداد نفرات می‌گوید: فدراسیون تیروکمان ایران 16 ورزشکار را در قالب دو تیم هشت نفری ریکرو و کامپوند به این رقابت‌ها اعزام می‌کند. در میان این هشت نفر نیز چهار نفر در هر بخش تیرانداز خانم هستند.

آبتین رمز موفقیت ورزشکاران ایرانی را در ریکرو آسیا، اتکا به نفس می‌داند و می‌گوید: آقایان و خانم‌های ما در رقابت‌های قهرمانی جهان دانمارک بسیار خوب ظاهر شدند و مرحله اول را به خوبی پشت‌سر گذاشتند، اما در مرحله دوم به خاطر نداشتن خودباوری لازم نتیجه مطلوبی نگرفتند. عملکرد خوب آنها در مرحله مقدماتی رقابت‌های جهانی امیدوارمان می‌کند تا در رقابت‌های قهرمانی آسیا نتیجه لازم را به دست آورند و سهمیه المپیک بگیرند.

در رقابت‌های جهانی تیم‌های کره‌جنوبی و چین تایپه همراه هند در بخش خانم‌ها از آسیا سهمیه المپیک به دست آورده‌اند. می‌ماند سهمیه‌های بعدی که ایرانی‌ها می‌گویند شانس ما برای گرفتن سهمیه در تایلند زیاد است.

انتخاب بهترین‌ها

حجت‌الله واعظی، سرمربی تیم تیروکمان بخش ریکرو ایران وقتی برابر این پرسش که آیا نگرانید، قرار می‌گیرد، پاسخ می‌دهد: چرا نگران باشیم؟ واعظی به همراه نجمه آبتین در رقابت‌های المپیک 2008 پکن برای کاروان ایران تیر انداختند. این دو هم‌اینک پس از هشت سال از آن روزها سرمربی و مربی ایران هستند که دانش، تخصص و تجربه خود را در اختیار ورزشکارانشان قرار می‌دهند.

واعظی می‌گوید: در المپیک لندن هم ما دو نماینده در بخش مردان وزنان داشتیم. میلادوزیری به اتفاق زهرا دهقان، ورودی المپیک را به دست آورده بودند و امسال نیز شانس زیادی برای معرفی ورزشکارانمان به المپیک داریم.

حجت‌الله واعظی نیز از روند تمرینات تیم ملی راضی است و شانس بچه‌های تیم را برای مدال‌آوری در آسیا بالا می‌داند.

واعظی درباره تغییراتی که طی این مدت در تمرینات تیم به وجود آمد، می‌گوید: هدف ما ارتقای سطح روحی ـ روانی بچه‌ها و افزایش سطح کارایی آنهاست. از طرفی می‌خواهیم با بهترین‌های ایران در رقابت‌ها شرکت کنیم. از این رو تغییرات و برخی جابه‌جایی‌ها در تمرینات طبیعی است.

در حال حاضر ترکیب کادر فنی نیز با تغییراتی همراه است، چراکه از نجمه آبتین برای فعالیت در کادر فنی به عنوان مربی دعوت به همکاری شده و وی در مدت حضورش در تمرینات، تجارب خود را در اختیار کمانداران ملی‌پوش قرار می‌دهد.

عبادی و یک قهرمانی دیگر

اسماعیل عبادی،کماندار طلایی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی و جهانی دانمارک، همراه زهرا نعمتی که امسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور دارد از بخت‌های نخست طلا و گرفتن سهمیه المپیک هستند.

زهرا نعمتی بعد از موفقیت در پارالمپیک این بار مدال المپیک ریودوژانیرو را در مسابقه‌های تایلند نشانه گرفته است. تمرینات این بانوی ایرانی در کیش به قدری خوب بوده که مربیان از او به‌عنوان یکی از بخت‌های قهرمانی آسیا و گرفتن سهمیه المپیک نام می‌برند. هرچند زنان دیگر تیم ایران نیز به همین اندازه امیدوارند.

افشین گیلانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها