رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد:

همه باید مالیات بپردازند ؛از آستان‌های مقدس تا قرارگاه‌ها

سخنگوی دولت با بیان اینکه اقتصاددان نظرات خود را در باره بسته اقتصادی دولت منعکس کنند گفت: از مردم عذرخواهی می کنیم که شرایط به گونه ای نیست که رفاه شایسته این مردم را ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۴۸۱۱۴
از مردم عذرخواهی می کنیم/ رفاه شایسته ای ایجاد نکرده ایم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از، خبرگزاری صدا و سیما ، محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: دولت وارث شرایطی بود که تورمش بالای 40 درصد و رشد اقتصادی آن منفی 6 و 8 دهم درصد بود اما تلاش می کنیم در شرایطی که کشور با تحریم روبروست اقتصاد را طوری مدیریت کنیم که بتوانیم بیشتر به مردم خدمت کنیم.

وی افزود: تلاش می کنیم با افزایش منابع و رشد بالای اقتصادی مردم تلاش دولت را در سفره خود احساس کنند.

نوبخت گفت: مردان اقتصادی دولت تمام وقت در روزهای هفته را صرف مراقبت ، رصد اقتصادی و کمک کردن می کنند و آنچه که اتفاق می افتد بهره گیری از عقل جمعی است.

وی افزود: ما سه عقبه بزرگ کارشناسان رسمی دولت را داریم و هر کس حرف مناسبی برای کمک به اقتصاد داشت باشد ، با تواضع خواهیم شنید و قبول می کنیم.

نوبخت گفت‌:‌ به همه اقتصاددانانی که دولت را کمک کردند می گوئیم اگر مطلبی دارند به خود ما منعکس کنند.

وی افزود: آنچه بیان می شود ، با دیده تردید به مطالب علمی آنها نگاه نمی کنیم بلکه با تواضع می شنویم به همین خاطر می خواهیم به جای برداشت کلی از بسته پیشنهادی نظرات خود را به ما منعکس کنند.

نوبخت افزود: درعین حال هزار نفر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسئول سازمان را کمک فکری می دهند.

وی گفت‌: همچنین از رسانه ها تشکر می کنم که در جهت همدلی و همزبانی همه آنچه در باره بسته پیشنهادی بود را بیان می کنند و البته این به آن معنا نیست که ما انتظار نداشته باشیم مشمول نقد منصفانه قرار نگیریم و از این گونه نقدهای منصفانه نیز تشکر می کنیم.

می توان امیدوار بود توافق به فرجام مطلوب برسد

سخنگوی دولت گفت: می توان امیدوار بود که برجام به نحو کاملی تا انتها به فرجام مطلوب برسد.

نوبخت گفت: اجرای برجام طبق برنامه زمانبندی شده و اعلام رفع تحریم ها در چارچوب توافق صورت گرفته از سوی رئیس جمهور امریکا و اتحادیه اروپا نشان می دهد که هرچند در این فضای بی اعتمادی باید احتیاط کافی و دقت و مراقبت از سوی مسئولان ذیربط در اجرای برجام صورت گیرد اما امیدواریم برجام به سرانجام خوبی برسد.

سخنگوی دولت تصریح کرد : دولت موظف است برای شرایط پساتحریم برنامه ریزی کند.

نوبخت با بیان اینکه برنامه ششم توسعه از سال 95 در کشور اجرایی می شود و ملهم از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر اساس اقتصاد مقاومتی است ، گفت : این برنامه هم اینک در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال تهیه و تنظیم است.

وی افزود : لایحه دائمی شدن احکام برنامه توسعه در برنامه ششم در دولت تهیه شده است و در اولین جلسه مجلس که احتمالا یکشنبه آینده است با قید یک فوریت تقدیم می شود.

نوبخت گفت : بودجه سال 95 کل کشور نیز با روش بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در حال تهیه و تنظیم است و در مهلت قانونی به مجلس ارائه خواهد شد.

وی گفت‌: برای ماه های پایانی باقیمانده تا پایان سال نیز دولت بسته سیاستی متناسبی را برای سرعت بخشی به خروج از رکود و افزایش رشد اقتصادی همراه با مهار تورم اجرا می کند که جزئیات آن را روز شنبه به اطلاع مردم رساندیم.

وی گفت: براساس این بسته سازمان مدیریت و برنامه ریزی در قالب استفاده از ابزار مالی قرار است پرداخت به طرح های عمرانی و واحدهای غیردولتی را از جنبه مابه التفاوت سودتسهیلات به عهده بگیرد.

نوبخت با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کار خود را آغاز کرده است ،گفت: طبق برنامه قرار است 7500 میلیارد تومان از آغازاین هفته برای سرعت بخشی و تکمیل طرح های عمرانی ، پرداخت می شد که این کار آغاز شد.

وی با اشاره به جلسه دیشب خود با معاون خزانه داری کل کشور گفت : تاکنون 9680 میلیارد تومان به طرح های عمرانی کشور اختصاص یافته است.

نوبخت اظهار داشت : به این ترتیب از 7500 میلیارد تومانی که وعده داده بودیم ، 1380 میلیارد تومان پرداخت شد.

نوبخت گفت: علاوه بر این 849 میلیارد تومان جهت تادیه بدهی پیمانکاران پرداخت شده بود که این رقم به 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافت یعنی در این هفته دو هزار و 150 میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه و اوراق مشارکت به پیمانکاران پرداخت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Germany
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
۰
۰
این دولت انقدر داره عذرخواهی میكنه كه دیگه ...
بینام
Sweden
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
۰
۰
مثلا اومدن عذر خواهی كردن كه ملت بگن به به چقدر دولت مردان ... بالاست ما افتخار میكنیم به دولتی كه اومد عذر خواهی كرد...

نیازمندی ها