تکواندوی گرند پریکس منچستر

عاشورزاده به مدال برنز رسید

جام جم ورزشی: در پایان دومین روز از مسابقات گرندپریکس منچستر، فرزان عاشورزاده، در مرحله نیمه نهایی به مدال برنز دست یافت تا جمع مدال های کشورمان به عدد 3 برسد.
کد خبر: ۸۴۷۱۶۹
عاشورزاده به مدال برنز رسید

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو ، مرحله سوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015، از صبح دیروز (جمعه) با حضور 227 تکواندوکار از 56 کشور در شهر "منچستر" انگلیس آغاز شده است و پیکارهای نخبه های جهان به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

در دومین روز این رقابتها که تکواندوکاران اوزان 58- کیلوگرم مردان و 57- و 67+ کیلوگرم زنان بر روی شیاپ چانگ رفتند، تیم ملی تکواندوی کشورمان 3 نماینده داشت که فرزان عاشورزاده موفق به کسب مدال برنز شد، آرمین هادی پور در یک قدمی سکو از کسب مدال بازماند و کیمیا علیزاده نیز با یک پیروزی و یک باخت از دور رقابت ها کنار رفت.

فرزان عاشورزاده، تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان در این رقابتها با 2 پیروزی ارزشمند مقابل رقبایش به مدال برنز دست یافت و 14.4 امتیاز به سبد اندوخته هایش در رنکینگ المپیکی وزن اول اضافه کرد.

تکواندوکار شایسته کشورمان، در این رقابتها، پس از یکدور استراحت، "دیلان چلاموتو" از فرانسه را 4 بر یک برد و سپس با برد 9 بر 5 مقابل "میلاس گلادوویک" از صربستان راهی مرحله نیمه نهایی شد.

او در این مرحله "جیسوس تورتوسا"ی اسپانیایی را پیش رو داشت و در حالیکه از حریف خود در ثانیه های پایانی راند سوم پیش افتاده بود، با قضاوت بد داوری در این دیدار، اخطارهای بی مورد داور به عاشورزاده و ثبت امتیاز ضربه مشت نه چندان قدرتمند نماینده اسپانیا، در نهایت مبارزه 8 بر 8 مساوی شد تا کار برای تعیین تکواندوکار پیروز به راند چهارم کشیده شود که حریف اسپانیایی در راند طلایی پیروز شد و عاشورزاده به مدال برنز دست یافت.

اما در همین وزن، آرمین هادی پور، دیگر نماینده کشورمان، در نخستین گام، "کارلوس ناوارو" از مکزیک را در پایان راند دوم 12تایی کرد، سپس در مصاف با "تاهیمون چا" از کره جنوبی، که عنوان قهرمانی جهان در سال 2013 را در کارنامه داشت و در جایگاه هفتم رنکینگ المپیک قرار دارد با نتیجه 30 بر 6 در پایان راند دوم، برنده از شیاپ چانگ خارج شد اما در مرحله یک چهارم نهایی در مبارزه ای بسیار نزدیک و در عین شایستگی نتیجه را به نماینده پرافتخار کره جنوبی (14-13) واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

"تاهیون کیم" از کره جنوبی، در سالهای 2013 و 2015 قهرمان جهان شده بود و در مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی اینچئون نیز به مدال طلا دست یافته بود. "کیم" در کارنامه افتخاراتش یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز گرندپریکس را نیز در اختیار داشت. او هم اکنون نفر دوم رنکینگ المپیکی وزن اول است.

اما در گروه زنان، کیمیا علیزاده که در نخستین گام "بنتا دیدیهو" از سنگال را 18 بر 6 شکست داده بود، در دومین گام به مصاف "جید جونز" انگلیسی رفت و در رقابتی بسیار نزدیک و نفس گیر 3 بر 2 باخت و حذف شد.

تکواندوکار کشور میزبان، مدال طلای المپیک 2012 لندن، طلای فینال مسابقات گرندپریکس 2014، طلای بازیهای اروپایی 2015 و یک طلا و 3 نقره مسابقات مقدماتی گرندپریکس را در کارنامه داشت. "جید" هم اکنون نفر اول رنکینگ المپیک و جهان است و در سال 2014 نیز بعنوان برترین تکواندوکار زن انتخاب شده بود.

این چهارمین باری بود که کیمیا علیزاده و "جید جونز" انگلیسی با یکدیگر رقابت کردند که تاکنون سهم هر کدام از این تکواندوکاران دو پیروزی بوده است.

هدایت تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی است و مینو مداح بعنوان سرمربی در کنار تیم زنان حضور دارد.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون، یک نقره (ابوالفضل یعقوبی) و دو برنز (فرزان عاشورزاده و امید عمیدی) را بدست آورده است.

فردا (یکشنبه) و در سومین و آخرین روز این مسابقات، نمایندگان اوزان 80- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم زنان بر روی شیاپ چانگ خواهند رفت که مهدی خدابخشی تنها نماینده کشورمان است.

در این مسابقات که G4 است، تنها 31 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی و یک تکواندوکار بعنوان سهمیه آزاد کشور میزبان مجاز به حضور هستند که در پایان به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها