مزاحم مرموز که با ارسال نامه‌های تهدیدآمیز برای افراد پولدار در اصفهان قصد اخاذی از آنها را داشت، هنگامی که برای گرفتن کیسه پر از سکه طلا به گورستان رفته بود، در محاصره پلیس گرفتار شد.
کد خبر: ۸۴۷۱۵۹
نقشه شوم مرد چپ‌ دست برای اخاذی

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، اوایل مهر امسال زن جوان هنگام خروج از خانه، متوجه برگه‌ای شد که در حیاط خانه افتاده بود. روی برگه فردی ناشناس او را تهدید کرده بود اگر 50 سکه طلا را برایش تهیه نکند، او را خواهد کشت. او از زن جوان خواسته بود، سکه‌ها را داخل کیسه‌ای گذاشته و به گورستان ببرد. زن به تصور این‌که این یک شوخی است، تهدید را جدی نگرفت اما پس از دریافت دومین نامه با حضور در پلیس آگاهی استان اصفهان از مزاحم مرموز شکایت کرد.

در این مرحله از تحقیقات، ماموران متوجه شدند او و خانواده‌اش از وضع مالی خوبی برخوردارند و با کسی اختلافی ندارند. جستجو برای یافتن مزاحم مرموز ادامه داشت تا این که چند روز بعد یک پزشک زن با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایتی از ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به خانه‌اش خبر داد.

این پزشک دراظهاراتش گفت: یک هفته پیش اولین نامه به مطبم ارسال شد. در متن آن نوشته شده بود اگر 40 سکه طلا به وی در گورستان شهر تحویل ندهم، بزودی مراخواهد کشت و در نامه‌های بعدی که به دستم می‌رسد روز تحویل سکه‌ها و نام گورستان را به من اطلاع می‌دهد. ابتدا گمان کردم کسی به قصد شوخی چنین کاری انجام داده است اما ماجرا به همین جا ختم نشد و چند روز بعد نامه تهدیدآمیز دوم به دستم رسید اما این بار نامه در حیاط خانه‌ام افتاده بود . موضوع را با خانواده‌ام در میان گذاشتم و تصمیم گرفتم از این مزاحم شکایت کنم.

کارآگاهان در بررسی اظهارات این دو شاکی متوجه شدند هردو به شیوه‌ای مشابه تهدید شده‌اند. در این مرحله کارآگاهان نامه‌های تهدیدآمیز به‌جا مانده از متهم فراری را بررسی کردند که مشخص شد متن نامه‌ها همه دستنویس بوده و از چپ به راست و وارونه نوشته شده است. به نظر می‌رسید فردی حرفه‌ای این کار را انجام داده تا دستخط وی به درستی شناخته نشود .

جستجو‌ها برای دستگیری این فرد که مشخص نبود دستخط وی زنانه است یا مردانه، ادامه داشت تا این که دو روز پیش شاکیان پرونده دوباره با حضور در پلیس آگاهی اعلام کردند نامه‌های جدیدی به دستشان رسیده است. نویسنده نامه‌ها این بار از هر دو شاکی خواسته بود کیسه پر از سکه طلا را روی قبری در یکی از گورستان‌های شهر بگذارند و آنجا را ترک کنند. ماموران وارد عمل شده و این بار از یکی از شاکیان خواستند در محل مورد نظر حاضر شود و کیسه خالی را روی سنگ قبر مورد نظر بگذارد و آنجا را ترک کرد. ماموران به محض دور شدن زن جوان از گورستان، آنجا را محاصره کردند. حدود ده دقیقه بعد مردی برای برداشتن کیسه سکه‌ها، به محل آمد که توسط ماموران دستگیر شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

متهم در بازجویی‌های مقدماتی مدعی شد برای خواندن فاتحه به گورستان رفته و با کیسه‌ای روی سنگ قبر رو به رو شده بود. در ادامه تحقیقات، ماموران متوجه چپ دست بودن متهم شدند.

مرد میانسال که راهی جز بیان حقیقت نداشت، به ناچار اعتراف کرد و گفت: در کار خرید و فروش خودرو بودم اما ورشکسته شده و دارایی‌ام را از دست دادم. طلبکاران پولشان را می‌خواستند و اگر طلب آنها را نمی‌دادم، مرا روانه زندان می‌کردند. یک روز تصمیم به اخاذی از افراد پولدار گرفتم؛ به همین دلیل نام و نشانی افرادپولدار شهر، پزشکان و حتی اقوام پولدار خود را به دست آوردم. می‌خواستم با ارسال نامه‌های مرموز و تهدیدآمیز آنها را بترسانم تا مجبور شوند سکه‌های طلا را برایم به گورستان بیاورند تا با فروش آن، بدهی‌هایم ر ا بپردازم. حتی برای شناسایی نشدن به‌صورت برعکس نامه را می‌نوشتم.

سرهنگ ستار خسروی، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره گفت: با اعتراف متهم، برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها