جام جم آنلاین: علیرغم تاکید همیشگی مقامات ایرانی مبنی بر اینکه توسعه موشک‌های بالستیک تنها برای اهداف دفاعی است، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که اگر آزمایش موشک عماد بر خلاف قعطنامه‌های سازمان ملل باشد، این کشور اقدامات مناسب را اتخاذ خواهد کرد.
کد خبر: ۸۴۵۱۷۱
واکنش آمریکا به آزمایش موشک عماد

به گزارش ایسنا، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به آزمایش موفقیت آمیز موشک دوربرد زمین به زمین عماد واکنش نشان داد و گفت:‌ ما هم‌چنان به توانایی‌مان برای دفاع از خود و متحدان‌مان در منطقه اطمینان داریم و به همکاری با متحدان منطقه‌ای‌مان برای افزایش ظرفیت‌های آنها برای مقابله با هر تهدیدی از سوی ایران ادامه می‌دهیم.

بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی روز یک‌شنبه گزارش دادند: ایران در حالی این موشک را آزمایش کرده است که انتظار می‌رفت توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی با گروه 1+5 محدودیت‌هایی را در برنامه موشکی ایران ایجاد کند.

روسیه اولویتهای خود را به عربستان گوشزد کرد

روسها در جریان سفر جانشین ولیعهد و پسر پادشاه عربستان سعودی، فرصت را غنیمنت شمرده و اولویتهای خود را در سوریه به عربستان گوشزد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه "السفیر"، سعودی‌ها در جریان گفتگوهای خود با روسها و به ویژه "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در شهر سوچی که "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد در آن حضور داشت، تلاش کردند اطمینان یابند که در جریان "طوفان سوخو" در سوریه، روسیه وارد ائتلاف با ایران نشده است.

اما به نظر می‌آید که رهبری روسیه در این دیدار فرصت را غنیمنت شمرده و و اولویتهای خود در سوریه را به مهمان سعودی خود گوشزد کرد: نخست جلوگیری از "دریدن سوریه"و مقابله با ایجاد "خلافت تروریستی" در آن، دوم گفتگو و آغاز آشتی ملی و در نهایت آغاز فرایند سیاسی.
اعلام این اولویتها بعد از آن صورت گرفت که "عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان گفته بود عربستان همچنان به کنار رفتن بشار اسد رئیس جمهور سوریه پایبند است؛ این درحالی است که این موضوع نقطه اختلاف مسکو و ریاض می باشد.

واکنش هاشمی به تصویب برجام

سایت رئیس مجمع تشخیص واکنش هاشمی‌رفسنجانی به تصویب برجام را منتشر کرد.

سایت هاشمی با انتشار عکس مربوط به صفحه اینستاگرام هاشمی‌رفسنجانی درباره تصویب برجام نوشت «هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی اراده مردم بایستد.»

عصبانیت آل سعود از حسنین هیکل

مواضع محمد حسنین هیکل روزنامه نگار و نویسنده مصری، عصبانیت و خشم آل سعود را برانگیخته است و با دستور امیران ریاض ابزار رسانه ای آنها حمله های کورکورانه علیه او را کلید زدند.

پایگاه خبری لبنانی العهد افزود: هر طرفی که تحت حکومت پادشاهی سعودی زندگی می کند هرگز حق ندارد حقیقت را ببیند حتی اگر از زبان عقلا بیان شده باشد و این واقعیت را رسانه های نفتی سعودی که تحت فرمان یک رای واحد هستند، اثبات کرده اند.

العهد خاطرنشان کرد: حسنین هیکل که با دعوت از عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر برای سفر به سوریه، تابوی سعودی ها را نقض کرد، از حمله های رسانه های آل سعود در امان نمانده است.

این نویسنده مصری در گفت وگو با شبکه سی بی اس گفت که سوریه برای مصر یک قضیه اصلی است و آنچه در این کشور جریان دارد بر قدرت مصر برای دفاع از خود تاثیر می گذارد.

این پایگاه خبری لبنانی تصریح کرد:مواضع حسنین هیکل در جهت عکس تلاش های ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی سعودی ها در جنگ چند سال گذشته آن علیه ملت و نظام سوریه برای منزوی کردن دمشق در جهان عرب بوده است و به همین دلیل شبکه سعودی العربیه حمله گسترده و بزرگی را علیه این نویسنده مصری با مخفی شدن پشت سر « منابع » شروع کرد.

العهد افزود: نگرانی سعودی ها از مواضع حسنین هیکل ، آنها را وادار کرده تا با استفاده از شبکه های ماهواره ای و پول های بادآورده نفتی علیه او دروغ پردازی کنند به ویژه این که این نویسنده مصری از ایران و نقش آن در منطقه سخن گفته است.

یکی دیگر از دلایل تحریک شاهزاده های نفتی در ریاض علیه حسنین هیکل و درخواست از رسانه های تحت سیطره مالی آنها برای حمله علیه این نویسنده عرب، این است که سعودی ها را متجاوزین به یمن توصیف کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها