دادستان مرکز استان سمنان از کاهش هشت درصدی سرقت در 6 ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۴۷۶۷
سرقت در استان سمنان 8 درصد کاهش یافت‌

حیدر آسیابی در جمع خبرنگاران در دادگستری کل استان سمنان اظهار داشت: سرقت در استان سمنان تا سال 92 روند رو به رشدی داشت‌.

وی با بیان اینکه مردم این استان حساسیت بالایی نسبت به جرم سرقت دارند، افزود: با تمهیداتی که ظرف 2 سال اخیر اندیشیده شده روند روبه رشد سرقت در این استان متوقف و روند کاهشی پیدا کرده است.

وی از کاهش یک درصدی سرقت‌ها در سمنان در سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین وقوع این جرم در استان سمنان در نیمه نخست امسال با کاهش هشت درصدی روبه‌رو بوده است.

دادستان مرکز استان سمنان، با اشاره به دلایل کاهش سرقت در این استان، خاطرنشان کرد: عملکرد خوب نیروی انتظامی استان در کشف سرقت‌ها و دستگیری سارقان، راه‌اندازی شعب ویژه سرقت در استان، ساماندهی ضایعات‌فروشی‌ها به عنوان مهمترین محل فروش اموال مسروقه، عدم اعطای مرخصی به سارقان زندانی و باسابقه، عدم موافقت با عفو سارقان در کمیسیون عفو استان وغیره از مهمترین دلایل کاهش سرقت در استان سمنان در 2 سال اخیر بوده است.

این مقام قضایی رسیدگی سریع به پرونده‌های سرقت و برخورد قاطع با سارقان و خریداران اموال مسروقه را از مهمترین دلایل تشکیل و راه‌اندازی شعب ویژه سرقت در سمنان بر شمرد و اضافه کرد: طی یکی دو سال اخیر با پیشنهاد عفو و بخشش هیچ سارق سابقه‌داری در استان موافقت نشده و از این طریق به کنترل جرم سرقت در سطح استان کمک شده است.

آسیابی با بیان اینکه استان سمنان از نظر جرایم خشن از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، افزود: استان سمنان از نظر امنیت، وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

سمنان - خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها