گزارش فعالیت لرزه ای پایتخت در بهار 95

24 زمین لرزه زیر گوش تهران

معاون مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عنوان کرد: سالانه 10 هزار زمین لرزه در کشور ثبت می‌شود.
کد خبر: ۸۴۳۸۵۶
ایران سالانه 10 هزار بار می لرزد!

به گزارش ایسنا، بهزاد پورمحمد در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به وجود 18 گسل فعال با 180 تا 300 کیلومتر طول در استان کرمان، گفت: تعداد زیادی از شهرها و روستاهای استان کرمان بر روی گسل، در حواشی گسل ها و یا در شعاع تاثیر آنها قرار دارند.

وی شناخت موضوع، برنامه ریزی، توانمندسازی و آموزش مداوم عمومی را از پیش نیازهای مدیریت بحران در زمان وقوع حوادث از جمله زمین لرزه دانست و ادامه داد: مرکز لرزه نگاری کشور در حوزه آمادگی، مقابله و پیشگیری از زمین لرزه نقش دارد.

معاون مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران یادآور شد: در حال حاضر 112 ایستگاه لرزه نگاری در 20 مرکز لرزه نگاری در سطح کشور وجود دارد که شش ایستگاه در استان کرمان مستقر هستند.

پورمحمد خاطرنشان کرد: استان کرمان از استان های لرزه خیز کشور است که باید ایستگاه های لرزه نگاری درآن توسعه یابد.

وی بر تقویت ارتباطات بین دستگاه های موثر در زمان بروز حوادث به ویژه زمین لرزه با مرکز لرزه نگاری در استان کرمان تاکید کرد و گفت: آماده سازی و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای استان کرمان همواره مد نظر است زیرا استان کرمان به عنوان محور جنوبشرق کشور فعالیت دارد.

برگزاری بزرگترین مانور غیرنظامی و بهداشتی طی یک ماه آینده در جیرفت

مدیرکل بحران استان کرمان نیز در این جلسه گفت: بزرگترین مانور غیرنظامی و بهداشتی طی یک ماه آینده در جیرفت اجرا می شود.

محسن صالحی افزود: در حال حاضر بزرگترین پایگاه امداد و نجات جنوب شرق کشور در کرمان وجود دارد که باید در حوزه تجهیزات و امکانات آن تجدیدنظرهایی صورت گیرد.

وی به لزوم ایجاد 20 ایستگاه لرزه نگاری در استان کرمان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این ایستگاه ها پایش و پیش بینی های زمین لرزه ارتقای چشمگیری خواهد یافت.

مدیرکل بحران استان کرمان تصریح کرد: به پیشنهاد مدیریت استان کرمان رده‌ها جایگزین مدیریت بحران و نیز وظایف فرمانداران در زمان بحران به صورت چارت در قالب 162 صفحه تدوین شده است تا عملکرد مناسبتری در زمان بحران داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها