تعریف «جایزه برترین بازیکن فوتسال زنان آسیا» در آستانه عملی شدن

سامورایی ها به دنبال «فرشته» برتر ورزش ایران

جام جم ورزشی: حالا دیگر هیاهوها فروکش کرده است. دو هفته ای از قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در نخستین دوره جام ملت های فوتسال زنان آسیا می گذرد و جذابیت های خبری این واقعه مهم برای ورزش بانوان ایران فروکش کرده است.
کد خبر: ۸۴۲۹۳۱
سامورایی ها به دنبال «فرشته» برتر ورزش ایران

به گزارش جام جم ورزشی ، حالا یک جام جهانی کوچک در گواتمالا در پیش است و ستاره هایی که با انگیزه بیشتری که برای موفقیت پیدا کرده اند برای این جام جهانی برنامه ریزی می کنند. اما در میان این ستاره های تیم ملی فوتسال بانوان فرشته کریمی چیز دیگری است. دختر 27 ساله ای که حالا برترین بازیکن تاریخ فوتسال بانوان ایران شناخته می شود، ستاره ای که بیشترین موفقیت ها و افتخارات انفرادی را به دست آورده است. او روزهای طلایی تری در پیش رو دارد به خصوص که جایزه برترین بازیکن جام ملت های آسیا را نیز دریافت کرد. در واقع پیش بینی می شود او در ماه های آینده به موفقیت های انفرادی بیشتری برسد. این موفقیت ها کاملا بستگی به خود فرشته دارد اما یکی از آنها در دست او نیست، کنفدراسیون فوتبال باید درباره یک موضوع مهم تصمیم گیری کند. اما فرشته برتر فوتسال آسیا موفقیت ها و اتفاقات مهمی را پیش روی خود می بیند:

1-سامورایی ها به دنبال فرشته

ژاپنی ها در فینال جام ملت های آسیا مغلوب تیم ملی فوتسال بانوان ایران شدند. پیش از این آنها قدرت برتر فوتسال زنان آسیا محسوب می شدند اما حالا اوضاع فرق دارد. با این حال نمی توان گفت آنها نسبت به فوتسال بانوان ایران لیگ قوی تری دارند اما همین لیگ ژاپنی ها مشتری فرشته کریمی است. در واقع درخشش فرشته کریمی در جام ملت های آسیا برخی از باشگاه های فوتسال بانوان در ژاپن را که گفته می شود دو تا هستند را به صراف این انداخت که برترین بازیکن کنونی فوتسال آسیا را جذب کنند. این برنامه می تواند عملی شود؟ صد البته خیلی سخت است. چند سال پیش نیز وقتی یک باشگاه اماراتی خواهان جذب نیلوفر اردلان عضو تیم ملی فوتبال بانوان ایران شد وی این پیشنهاد را رد کرد چرا که اردلان هرگز راضی نشد بدون حجاب بازی کند، چیزی که مد نظر باشگاه اماراتی نبود. اکنون نیز ممکن است این شرایط برای فرشته کریمی به وجود بیاید، دختری که فوتسال بازی کردن با حجاب کامل را یک افتخار برای خود می داند. فرشته کریمی دو سال پیش نیز پیشنهادی از یک باشگاه روسی دریافت کرد که البته جدی و رسمی نبود. فرشته حتی در جام جهانی کوچک پرتغال در سال 2013 به همراه فاطمه اعتدادی یک باشگاه پرتغالی را هم خواهان خود دید. در آن زمان اعتداد اظهار داشت حضور در باشگاه های پرتغالی بنا به دلایل زیادی امکان پذیر نیست که مهم ترین دلیل دستمزد بسیار کم باشگاه های فوتسال زنان این کشور است. در واقع در مقایسه با فوتسال بانوان ایران این باشگاه ها دستمزد کمتری به بازیکنان می پردازند.

2- یک بار دیگر، لذت جهانی شدن

فوتسال پلنت که هر سال برترین بازیکنان فوتسال دنیا را معرفی می کند در سال 2013 فرشته کریمی را در جمع 10 بازیکن برتر زن دنیا قرار داد، افتخاری بی سابقه و تاریخی برای ورزش بانوان کشور و البته خود فرشته. فرشته کریمی که سال گذشته به همراه سایر هم تیمی هایش به بهانه دوری راه فرصت بازی کردن در جام جهانی کوچک کاستاریکا را پیدا نکرد امسال شانس این را دارد که با حضور در جام جهانی 2016 کوچک گواتمالا که حضور تیم ملی فوتسال بانوان در آن قطعی شده است دوباره در جمع برترین بازیکنان دنیا قرار بگیرد. البته کسب عنوان برترین بازیکن جام ملت های آسیا شانس فرشته کریمی را برای قرار گرفتن در این فهرست بیشتر خواهد کرد. البته این اتفاق مستلزم آن است که همانند سال 2013 این ملی پوش فوتسال بانوان ایران در رقابت های جام جهانی کوچک خوش بدرخشد. او در سال 2013 و در جام جهانی کوچک پرتغال یکی از برترین بازیکنان تورنمنت بود و موفق شد در کنار فاطمه اعتدادی ستاره تیم ملی فوتسال بانوان ایران باشد هر چند در پایان فقط فرشته بود که در میان 10 بازیکن برتر دنیا قرار گرفت. البته امسال او شانس این را دارد علاوه بر راهیابی به فهرست 10 بازیکن برتر دنیا درجمع سه بازیکن برتر این انتخاب قرار بگیرد.

ملی پوش فوتسال بانوان ایران یک بازیکن کلاس جهانی است. او باید حالا به اهداف بزرگ تری فکر کند.

3- جایزه برترین بازیکن آسیا

هنوز جایزه ای برای برترین بازیکن سال فوتسال زنان آسیا در مراسم سالیانه اهدای جوایز در مقر ای اف سی (کنفدراسیون فوتبال آسیا) تعریف نشده است. اما زمزمه هایی شنیده می شود مبنی بر اینکه قرار است در جلساتی لزوم اهدای این جایزه به برترین بازیکن زن فوتسال آسیا و همچنین برترین تیم ملی آسیا بررسی شود. شاید در آینده ای نزدیک این جایزه تصویب شود و آنگاه می توانیم شاهد این باشیم که فرشته کریمی هم یک جایزه ارزشمند انفرادی در سطح قاره کهن کسب کند. فرشته شانس این را دارد که امسال در کنفدراسیون فوتبال آسیا با تقدیر مواجه شود؟

بر اساس آخرین اخبار فوتسال بانوان در قاره کهن امسال جایگاه ویژه ای در میان برترین های سال فوتبال و فوتسال آسیا خواهد داشت حتی اگر تا امروز جایزه و یا عنوانی برای آن در این مراسم سالیانه تعریف نشده باشد. با توجه به پیشرفت های اخیر فوتسال بانوان در آسیا به نظر می رسد وقت آن رسیده در مراسم سالیانه اهدای جوایز فوتسال بانوان هم صاحب جایگاه ویژه شود.

4- فرشته و یک شهرت بین المللی

فرشته حالا خیلی مشهورتر از قبل است. او باید قدر این فرصت را بداند و از آن به بهترین شکل استفاده کند. تداوم روند موفقیت آمیز او در ادامه باعث شهرت بیشتر او البته اینبار در سطح بین المللی خواهد شد. او با عبور از همه موانع می تواند یک ستاره تمام عیار نه فقط در سطح ورزش بانوان که در کل ورزش کشور باشد. فرشته ورزش بانوان ایران فاصله ای با این موقعیت ندارد. او باید از موقعیت پیش آمده بهترین استفاده را ببرد.

هیلدا حسینی خواه / ویژه نامه جام جم ورزشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها