معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: متعهدین خدمتی که به صورت ارادی یا غیر ارادی از سازمان های دولتی خارج می شوند حداکثر 6 ماه برای معرفی خود برای تعیین تکلیف خدمت وظیفه عمومی مهلت دارند.
کد خبر: ۸۴۰۸۸۱
جزییات شرایط متعهدین خدمتی جدا شده از دستگاه‌های دولتی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رحمان علیدوست، معاون احضار و اعزام این سازمان در خصوص خدمت وظیفه عمومی متعهدین گفت: به کلیه مشمولانی که حسب نیاز دستگاه های غیرنظامی و در راستای اصل 147 قانون اساسی و در اجرای ماده (66) قانون خدمت وظیفه عمومی با سپردن تعهد خدمت به میزان حداقل 4 سال به استخدام دستگاه های غیرنظامی (دولتی) در می آیند متعهدین گفته می شوند.

وی گفت: طبق قانون خدمت وظیفه عمومی مدت زمان تعهد در دستگاه ها برای این دسته از افراد متغیر است به طور مثال قوه قضائیه 10 سال، وزارت آموزش و پرورش حداقل 5 سال، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 5 سال، اعضای هیئت علمی 4 سال و سازمان هواپیمایی کشوری 10 سال است.

وی یادآور شد: حداکثر مدت تعهد به استثنای مواردی که در قانون مشخص شده، با هماهنگی دولت نیز تعیین می شود.

این مقام مسئول در سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: آن دسته از متعهدین خدمتی که قبل از اتمام تعهد به هر دلیلی( ارادی یا غیر ارادی) از خدمت برکنار شوند موظفند حداکثر ظرف مدت 6 ماه از زمان برکناری یعنی از تاریخ اجرای حکم رهایی با به همراه داشتن گواهی خدمتی صادره از سازمان مربوطه جهت رسیدگی به وضع مشمولیت خود اقدام کرده و از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +10 ) درخواست اعزام به خدمت را ثبت نمایند.

علیدوست خاطر نشان کرد: این دسته از مشمولان در صورت عدم اقدام در مهلت مقرر از تسهیلات پیش بینی شده در قانون نظیر دریافت مجوز تحصیلی، خروج از کشور، دریافت گواهینامه راهنمایی و رانندگی ، استخدام و... محروم می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها