«محسن حاجی حسنی کارگر» نفر اول مسابقات بین‌المللی امسال قرآن مالزی و امین باوی عضو گروه تواشیح باقرالعلوم که به حج تمتع اعزام شده بودند، در فاجعه منا به دیدار حق شتافتند.
کد خبر: ۸۳۹۲۴۲
درگذشت 2 قاری قرآن در فاجعه منا تائید شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محسن حاجی حسنی کارگر» به همراه سه قاری و حافظ بین المللی از مشهد در حج تمتع امسال شرکت کرده بود که درپی حادثه فوت حاجیان در روز عید قربان در منا، نام وی ابتدا در لیست مفقودین و سپس به عنوان جان باخته این حادثه تلخ اعلام شد.

مصطفی حاجی حسنی کارگر، استاد برجسته قرآن و برادر مرحوم، با اشاره به تماس ها با سرپرست کاروان این قاریان در مکه، خبر عروج جانسوز این قاری بین المللی را تایید کرد.

سه قاری و حافظ بین المللی دیگر به نام های «حمید شاکر نژاد» قاری بین‌المللی قرآن کریم، اولین و تنها قاری صاحب سبک ایرانی و مُبَلّغ قرآنی در کشورهای اسلامی و غربی، «محمدجواد کاشفی» قاری بین‌المللی و حجت الاسلام «محمد مهدی رجبی» نفر اول مسابقات بین المللی قرآن ایران در سال 94 نیز در حج امسال با «محسن حاجی حسنی کارگر» همسفر بودند که حال آنها مساعد اعلام شده است.

پدر حمید شاکرنژاد هم با اشاره به آخرین تماس تلفنی با پسرش بعد از حادثه منا، گفت: برغم مصدومیتی جزئی، وضعیت جسمانی وی هم اینک مساعد است و جای نگرانی وجود ندارد.


قاری قرآن آبادانی درحادثه منا جان باخت

مسئول کاروان قرآنی کشور در حج در ارتباط تلفنی با خبرگزاری صدا و سیمای آبادان رسما اعلام کرد: امین باوی از اعضای گروه تواشیح باقر العلوم آبادان که از سوی بعثه رهبری عازم سرزمین وحی شده بود در حادثه اخیر منا جان باخته است.

صالح اطهری فر گفت: محسن حاجی حسنی کارگر قاری قرآن استان خراسان رضوی نیز که با گروه تواشیح به مکه اعزام شده بود نیز جان باخته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون از کاروان قرآنی بعثه رهبری سه نفر مفقود هستند و تا کنون به کاروانشان باز نگشته اند، افزود: در بازدید از بیمارستانها نیز تا کنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

مسئول کاروان قرآنی کشور در حج گفت: از این سه نفر دو تن آقایان سعید سعیدی زاده و فواد مشعلی قاریان آبادانی هستند و یک نفر حسن دانش از قاریان استان یزد است.

اطهری فر گفت: احتمال جان باختن سرپرست گروه تواشیح آبادان زیاد است چرا که تا کنون خبری از وی به دست ما نرسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
۰
۰
چند شب پیش علی ضیا رفته بود به هتل استقرار گروه تواشیح و با مرحوم امین باوی گفتگو می كرد. چقدر صدای زیبا و گیرایی داشت. خدایش رحمت كند. هنوز باورم نمی شه.
چقدر مرگ نزدیك است!
عباسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
۰
۰
ما هم در غم این عزیزان شریك هستیم امید وارم خداوند صبر به این خانواده ها بدهد.
مهدی عاطفی نیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
۰
۰
منم این حادثه دردناك رو ب جامعه قاریان و حافظان ایران و مخصوصا خراسان تسلیت میگم. ب برادر ایشون استاد مصطفی صمیمانه تسلیت میگم ایشاله خداوند بهتون صبر بده.محسن حسنی كارگر بسیار مستعد بود و جزو محدودقاریانی بود ك تلاوتهاش پر از حس و معنویت بود.

نیازمندی ها