جام جم ورزشی: رئیس اتحادیه فوتبال اروپا اعتراف کرد که از بلاتر پول دریافت کرده است اما او گفت که این پول حق او بوده است و با فیفا هم قرارداد داشته است. دادستانی سوئیس، پلاتینی را هم متهم به دریافت رشوه کرده است.
کد خبر: ۸۳۹۱۶۱
اعتراف پلاتینی به دریافت پول از بلاتر

قرار بود که میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا در نشستی خبری شرکت کند و درباره برنامه های خود برای ریاست فدارسیون بین المللی فوتبال (فیفا) صحبت کند که به یک باره این نشست لغو شد.

به گزارش ایسنا ، همزمان دادستانی سوئیس در خبری جنجالی که بازتاب زیادی در رسانه‌های اروپایی داشت، پلاتینی را به گرفتن 2 میلیون پوند رشوه از سپ بلاتر متهم کرد که این با واکنش سریع رئیس اتحادیه فوتبال اروپا مواجه شد.

پلاتینی که جدی ترین گزینه برای جانشینی بلاتر در کرسی ریاست فیفا است، گفت: چنین چیزهای دروغ محض است. من هیچ رشوه‌ای دریافت نکرده‌ام. کسی که مدعی است من از رئیس فیفا رشوه گرفته‌ام دلایل خود را علنی کند تا همه بدانند. اگر دلیلی دارید رو کنید.

پلاتینی که در بیانیه رسمی که روزنامه دیلی میرر انگلیس منتشر کرد گفت: امروز دادستانی سوئیس از من خواست تا اطلاعاتی را درباره گرفتن رشوه از بلاتر به آنها بدهم. درباره این موضوع باید بگویم که من به خاطر کاری که برای فیفا انجام داده بودم کرده بودم، این مبلغ را دریافت کردم. من با فیفا قرارداد داشتم که در صورت انجام کارهای که از من خواسته بودند مبلغی را دریافت کنم و این اصلا غیر قانونی نیست. بسیار خوشحالم که این پروند باز شده است تا به مردم اطلاعات و آمار درستی داده شود.

در پایان این بیانیه آمده است: من الان در سوئیس هستم و آماده هر بازجویی و تحقیقی هستم. دلیلی ندارد که از چیزی فراری باشم. آماده‌ام تا به هر پرسشی پاسخ بدهم.

پلاتینی محبوبیت بسیار زیادی در بین کشورهای اروپایی دارد. او جدی ترین گزینه برای جانشینی سپ بلاتر سوئیسی در کرسی ریاست فیفا است. اگر اتهام او به دریافت رشوه از بلاتر تایید شود بدون شک شانس او برای رسیدن به ریاست فدارسیون بین المللی فوتبال بسیار کم خواهد شد و در این حالت این علی بن حسین اردنی است که شانس بیشتری خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها